Kijk- en leestip

Geen zin om door de sneeuw te lopen? Als je gisteravond de Holland Doc aflevering ‘Een Bitterzoete Verleiding’ over het verzamelen van kindersurprise ei speeltjes gemist hebt, raad ik je aan om deze via de site van Holland Doc alsnog te bekijken. Ik viel er gisteren bij toeval in en heb me kostelijk geamuseerd met de verzamelwoede van voornamelijk volwassen mensen die honderden kilometers rijden tot ver over de grens en talloze euro’s spenderen aan het kopen van die eieren alleen om de serie speeltjes die Ferrero langs deze weg op de markt brengt, compleet te krijgen. Ik betaalde ooit 15 pond voor de eerste EP van The Music maar xe2x82xac 499,00 neertellen voor een Smurf op stelten gaat heel erg ver. Zie ook het bericht van Marie-Josxc3xa9. Aanrader! Zelfs Van Kooten en de Bie hadden het niet beter kunnen nadoen.

Op de website van De Pers vond ik een leestip. Het boek ‘Here Comes Everybody‘ van Clay Shirky gaat in op het vormen van een groep en hoe makkelijk dat geworden is sinds het internet en dan met name het vinden van gelijkgestemden. In het artikel worden een aantal positieve en negatieve voorbeelden genoemd. Iets voor mijn ‘to read’ lijst en misschien ook wel voor die van jou? Via

Of je gaat gewoon Ferrero speeltjes verzamelen of zoals ik, toch maar eerst die stapel andere boeken lezen ;-)

