Een beetje uit vorm, Heartjump en lekker fit worden (11)

Kun je als recreatieve hardloper uit vorm zijn? Volgens mij was ik het vooral in de eerste helft van de afgelopen week. De training van maandag brak ik drie minuten voor het einde af, de fitness oefeningen bezorgden me spierpijn en op donderdag wilde het ook al niet vlotten.
Maandag mocht ik op de loopband starten met een minuutje op 10 km gevolgd door een wandelminuutje. Daarna een minuutje op 10 en 11 en een wandelminuutje. De bedoeling was dat ik uiteindelijk 6 minuten zou lopen met als maximum snelheid 15. Dat lukte niet want toen ik stopte had ik nog drie minuten over bij een maximale hartslag van 174.
Donderdag mocht ik 15 snelle minuutjes lopen, van 10 naar 17 km. Dat levert normaal geen problemen op maar nu redde ik het maar net met 180 als maximale hartslag.
Gelukkig ging het gisteren een stuk beter. Ok, de ochtendtraining liet ik schieten omdat ik *kuch* mijn bed niet uit kwam maar tegen de avond liep ik, onder het genot van een lenteachtig zonnetje, een rondje van 5 km. Na elke 5 minuten versnelde ik een minuut waarbij ik de laatste versnelling doortrok tot het eindpunt waar ik 24:53 klokte. Dat moet over twee weken sneller maar geheel ontevreden was ik niet.

Mocht je trouwens nog behoefte hebben aan een platform waar je als sporter je sportpresentatie kunt publiceren, een teampagina wil samenstellen en nieuws/uitslagen van amateursporten kunt vinden, surf dan eens naar Mijn Sportwereld van het Algemeen Dagblad. Het is gekoppeld aan Sportwereld en meer informatie over beide sites vind je op Frankwatching en Marketingsfacts.
En al behoor ik niet tot de doelgroep maar Heartjump, de site voor kids gelanceerd door de Hartstichting, ziet er wat mij betreft een stuk flitsender uit. Jump is het nieuwe jeugdfonds van de Hartstichting en zet zich in voor de gezondheid van de jeugd tot 18 jaar, met en zonder hartafwijking.
Er is zelfs een beknopte lesmethode ontwikkeld, getiteld ‘Lekker Fit!‘, voor het primair onderwijs die thema’s als voeding en beweging behandelen. De website dient ter ondersteuning van de methode die is uitgegeven in samenwerking met Wolters Noordhoff.

Ik ga nu ook maar eens proberen lekker fit te worden, vanmiddag staat in Kerkrade namelijk Roda JC – FC Gomez op het programma :-)

free music

