Wat zegt je feedreader over jou als persoon?

Op LISNews staat een interessante vraag, wat zegt je feedreader over jou? Specifieker nog, wat zeggen de mappen in je feedreader over jou als persoon? Nu heb ik zelf een account bij zowel Bloglines, Google Reader en Netvibes en die zijn alle drie op vrijwel dezelfde manier georganiseerd. De eerste twee readers gebruik ik nauwelijks dus ik neem Netvibes als voorbeeld.

Mijn persoonlijke pagina kent 26 tabbladen en mijn RSS feeds staan verspreid over 21 tabjes. Die andere 5 gebruik ik voor favorieten, to do lijstjes, zoekopties enzovoort. De namen van de tabjes zijn allemaal op dezelfde manier gekozen. Voorbeeld, mijn feeds van de verschillende Ning communities kennen allemaal dezelfde opbouw. Alle tabjes staan (uiteraard!) op alfabet. De feeds staan dat overigens niet, je kunt ook overdrijven :-) Alle feeds hebben dan wel weer dezelfde instellingen, ze openen allemaal in Netvibes en laten standaard de laatste 5 berichten zien met de datum/tijd van plaatsing.

De tabjes hebben de volgende namen: Archief 2.0 Ning, Biblioblogs NL, Biblioblogs, Bibliotheek 2.0 Ning, Biblionieuws, Boeken en Taal, Diversen, DOK Delft Ning, Flickr, Fontys, Gadgets, Hogeschool 2.0 Ning, Nieuws, Onderwijs, Pedagogiek, Personeel en Arbeid, Privxc3xa9 diversen, Privxc3xa9 muziek, Privxc3xa9 Sport, Second Life Ning en Zoeken

En dat zegt dan weer over mij dat ik: 

– gexc3xafnteresseerd ben in alles dat met bilbiotheken te maken heeft;
– op de hoogte wil blijven van diverse (onderwijs)vakgebieden;
– muziek en sport heel belangrijk vind;
– het nieuws voor een groot gedeelte volg via het web;
– nogal wat sociale netwerken bezoek;

Dat ik eigenlijk best wel een Daantje Precies ben… Voor dat soort mensen hebben ze trouwens het perfecte shirtje ;-) Ben ik een open boek (ja!) of zegt jouw RSS reader ook zoveel over jou?

NB: Dat mapje Diversen past er niet echt bij, het is een vergaarbak van alles dat ik nog een ander mapje moet plaatsen…

