Een exploderende weegschaal euh, eierkoekenmarkt, interessante linkjes en een startnummer voor Rotterdam in de aanbieding (10)

Relaxt, 11 kilometer per uur lopen is heel relaxt. Tijdens de vrije training van maandag mocht ik op de loopband starten met een minuutje op 11 gevolgd door een wandelminuutje, daarna door naar twee minuten op 11, wandelminuutje, drie minuten etc. etc. tot zes minuten. Heerlijk, ondanks een maximale hartslag van 174 ging het vanzelf. Geen fitnessoefeningen dit keer vanwege een andere afspraak.
Donderdag hobbelde ik een half uurtje op mijn 5.7 kilometer rondje. Geen horloge, geen hartslagmeter, helemaal niets. Dit keer liep ik het rondje andersom, kon ik eindelijk een keer die flinke berg omlaag. Dat is trouwens nog lastig zat en ik durf dat helemaal niet zo goed, bergaf lopen. Grote passen nemen en je laten vallen, doodeng.
Zaterdag was het stralend weer maar ik had niet voldoende tijd om met de groep een uurtje naar buiten te gaan. Daarom maar een loopbandtraining die vooraf gegaan werd door een exploderende weegschaal… Dat wordt minderen met de chocolade Paaseitjes, een eierkoek eten als toetje of meer trainen. Mijn training, 6 x 3 minuten op 12/13/14 kilometer per uur en dat twee keer, verliep dan ook waardeloos.

Tussen alle interessante linkjes van de afgelopen week zat dus ook die van de eierkoeken! De eierkoekenmarkt is namelijk volledig gexc3xabxplodeerd dankzij Sonja Bakker. Want jawel hoor, een eierkoek mag van Sonja!
De reden dat ik weleens een eierkoek eet heeft overigens niets te maken met Sonja. Sinds Inge van Bergen, een van Limburgs snelste hardloopsters mij voorafgaand aan de Zevenheuvelenloop in 2006 een eierkoek gaf en ik daar, voor mijn niveau, een aardige tijd liep, zitten deze koeken standaard in mijn hardlooptas.
Zelf maken kan ook, check het recept. De eierkoek heeft zelfs een eigen Hyves pagina.
Op Molblog las ik verder nog over de nieuwe schoenen van Nike, gemaakt van afvalmateriaal. De naam ‘Trash Talk‘ vind ik dan weer geweldig gekozen! In datzelfde bericht ook een link naar het hardloopblog van Nike. Oud nieuws maar niet voor mij.
En wist je al dat Garmin een telefoon op de markt gaat brengen? Als laatste, je iPod Nano kun je voortaan ook gebruiken als Personal Trainer.

Voor de marathonliefhebber heb ik trouwens nog een startnummer voor Rotterdam in de aanbieding! Een vriendin kan wegens een blessure niet meelopen en haar startnummer mag je gratis en voor niets hebben. ik begreep van haar dat het niet mogelijk is om het nummer over te schrijven naar je eigen naam, hou daar dus rekening mee. Mocht je interesse hebben, neem dan even contact met me op via de e-mail link bovenaan mijn blog.

Dan neem ik nog een eierkoek ;-)

