Een boek lezen op je mobieltje

Het lijkt me helemaal niets, een boek lezen via een mobieltje. In Japan schijnt het erg populair te zijn net als het schrijven van een roman op een mobieltje. Wil je het een keer uitproberen en hou je van de boeken van uitgeverij Lemniscaat, surf naar snel naar de site van deze uitgeverij. Mede in het kader van hun 45-jarig jubileum zijn er 45 titels beschikbaar gemaakt als movel. Het eerste hoofdstuk lees je gratis en als je wil weten hoe het boek afloopt betaal je xe2x82xac4,50 voor het hele boek. Check www.movels.eu voor de titels en voor meer informatie. De foto komt hier ook vandaan.

Er zit wel een addertje onder het gras. Je betaalt namelijk eenmalig datakosten aan je telefoonprovider voor het downloaden, circa  xe2x82xac1,00. Maar het is het proberen waard mits je telefoon er geschikt voor is. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik een boek moet lezen op mijn ieniemienie telefoon. Nee, voor morgen in de trein heb ik gewoon twee ouderwetse boeken op papier bij me inclusief mijn gepimpte iPod met zowel de nieuwe cd van Foals als die van Vampire Weekend erop. Samen met de laatste van The Mars Volta moet dat voldoende zijn om me wakker te houden!

