Joggen op muziek van DJ Bobby Ewing en een hardlooprondje door Delft? (9)

Loop jij weleens met muziek op je oren? Heb je de laatste van LCD Soundsystem al op je iPod staan? Luister je weleens naar Studio Brussel? Dan heb je vast al eens gehoord van DJ Bobby Ewing. Deze meneer is in februari 2006 aangesteld als stads-dj van Leuven en daar is na een periode van twee jaar een einde aan gekomen. Via de site van de Stad Leuven is het wel nog mogelijk om een speciale ‘afscheids’ soundtrack te downloaden die 30 minuten duurt. In dat half uur kun je ongeveer 5 km afleggen in de stad Leuven. Je sport, je luistert muziek en je ziet ook nog eens iets van de stad. Lijkt me een tof idee voor andere steden want je slaat drie vliegen in een klap. Ik zie mezelf al langs diverse bezienswaardigheden in Londen joggen terwijl ik luister naar een speciale mix van leuke Londense bandjes.

Heb ik eigenlijk wel 5 km gelopen in de afgelopen week? De geplande duurloop van 90 minuten met Wendy en Natasja moest ik zaterdag wegens hoofd- en keelpijn afzeggen. Op zondag was er er geen tijd om zelf een rondje te lopen dus bleef ik steken op twee trainingen op de loopband.
Maandag mocht ik 10 x 2 minuten lopen, van 10 tot 14.5 km met een maximale hartslag van 173 en een gemiddelde van 146.
Woensdag ging ik direct vanuit mijn werk naar de sportschool waar ik 3 x 3/2/1 en 2 x 1 minuut mocht lopen. Mijn horloge deed raar, na de eerste 3 minuten op 11 km per uur was ik al doodmoe en toen moest ik nog 25 minuten… Gelukkig ging het daarna een stuk beter al haalde ik die laatste 2 minuten op 16 en 17 km per uur maar net met een maximale hartslag van 174. De fitnessoefeningen waren zwaar.

Ik merk overduidelijk verschil als ik vanuit mijn werk meteen naar de sportschool ga om te trainen. Mijn hartslag is dan al een stukje hoger, ik ben sneller moe en de fitnessoefeningen voelen ook een stuk zwaarder. Eigenlijk zou ik dat dus niet meer moeten doen maar in sommige drukke weken kan het niet anders. Daarnaast probeer ik altijd een dagje vrij te plannen tussen twee trainingen. Deze week gaat dat wegens andere verplichtingen ook al niet lukken maar hoop ik wel weer drie keer te kunnen trainen.

Misschien dat ik woensdag na het Ugame Ulearn congres in Delft toch maar een rondje met Hans moet gaan lopen? Beter nog, tijdens de lunchpauze, weg met die caloriexc3xabn ;-)

