Inpoet rexc3xbcnie / Nieuwe Nor – Heerlen 01/03/2008

Oh jee, ga je een avondje stappen, hoor je hooguit acht of negen liedjes voorbij komen die een bekend belletje bij je doen rinkelen. Suede, Placebo, Motxc3xb6rhead, The Cult, Iggy & The Stooges, nog wat liedjes waarvan ik band niet eens bij naam ken en de Dead Kennedys dus. Die herkende ik ook vaagjes, joepie!

Gisteravond vond er in de Nieuwe Nor in Heerlen een Inpoet rexc3xbcnie plaats. Inpoet, het New Wave bolwerk dat in de jaren 80 en begin jaren 90 populair was onder Heerlense Punk en Wavers. Ik was er zelf nooit (te jong hxc3xa8!) maar vond het initiatief van gisteren erg fraai en een vervolg lijkt me zeker op zijn plaats want het was behoorlijk druk. Met dank aan DJ Kitty die er in haar eentje voor zorgde dat de dansvloer altijd bezet was.
Mooie zaal ook, die Nieuwe Nor (er was eerst een oude, inderdaad!) en met plek voor circa 350 concertgangers zou het tevens een leuk knus zaaltje (kunnen) zijn voor Indie bandjes. Maar ja, die komen dan weer niet naar Heerlen!

Anyway, het was een latertje vannacht en ondanks ‘Holiday in Cambodia’ in de vroege ochtend ga ik nog een uurtje dutten… Trusten :-)

