Spam test en nieuwe mogelijkheden web-log

Heb ik twee dagen niet gepost omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had, blijken er ineens spammers actief te zijn. Twee oude postjes zijn het doelwit geworden en daarom heb ik ervoor gekozen om in ieder geval daar de reactiemogelijkheid af te sluiten. Verder heb ik ingesteld dat iedereen die wil reageren een spamcode moet intikkken. Hopelijk is die maatregel tijdelijk want ik vind het zelf hoogst irritant.

De afgelopen dagen zijn er ook wat veranderingen en nieuwe mogelijkheden doorgevoerd binnen web-log. De tags staan nu onder het bericht bij de reacties en niet meer direct onder de tekst. Hoe makkelijk taggen is zie je trouwens op de foto :-)
Het zou ook mogelijk moeten zijn om een e-mailtje te ontvangen bij nieuwe updates. Helaas ben ik daar twee weken geleden al mee aan de slag gegaan zonder resultaat. Feedburner wilde toen niet meewerken maar het kan ook aan mijn vaardigheden liggen. Voor de mensen die nog geen RSS gebruiken en die e-mail mogelijkheid zien zitten, er wordt aan gewerkt maar het kan nog een tijdje duren…

Interessant is de mogelijkheid van ‘Social Sharing’. Om je blog extra te promoten bij sites als NUjij, Digg en del.icio.us kun je voortaan buttons van genoemde sites onder je bericht plaatsen. Met xc3xa9xc3xa9n druk op zo’n button wordt je bericht toegevoegd aan bv. NUjij en daar kan dan weer gestemd worden op dat bericht. Het aantal stemmen bepaalt de populariteit  en hoelang je post op de site blijft staan. Ook iets voor later.
Leuk is de mogelijkheid om via Google Sitemaps je berichten en blog nog beter onder de aandacht te brengen bij deze zoekgigant. Nu heb ik absoluut niet te klagen over de vindbaarheid van dit blog maar het kan altijd beter. Hier ga ik zeker mee aan de slag.

Nu ik erover nadenk, wordt het niet de hoogste tijd dat er weer eens iets aan de lay-out gesleuteld wordt? Ik ben de kopfoto een beetje zat. Wat vinden jullie? Of moet ik wachten tot er een nieuwe cd van Bloc Party is? :-)

Foto via

