The Von Bondies / Botanique – Brussel 09/02/2008

Blues is nooit zo mijn ding, voor die muziek ga ik meestal heel snel op de loop. Toch maak ik graag een uitzondering voor Jack White en zijn vroegere rivaal Jason Stollsteimer. Laatstgenoemde is frontman van The Von Bondies en dat bandje is na een stilte van vier jaar eindelijk weer eens aan het touren geslagen.

De vrouwelijke ‘Bondies’ Marcie en Carrie zijn inmiddels ingewisseld voor Alicia en Leann en in de persoon van ene Matt Lannoo is een derde gitarist gevonden. Don Blum zit overigens nog steeds achter de drumkit en was gisteravond in Brussel niet te beroerd om samen met zanger Jason de merchandise stand in orde te maken.
Ondanks dat Jason naar eigen zeggen de afgelopen vier jaar voornamelijk nieuwe nummers heeft geschreven was het toch vooral oud werk dat gisteren te horen was.
En dat was ik dus even vergeten, The Von Bondies mogen dan wel bekend staan als een garage-indie bandje maar ze zijn ook niet vies van een potje smerige bluesrock. Al moet ik eerlijkheidshalve erbij vermelden dat de nieuwe nummers toch wat ‘poppier’ klinken. Hoe dan ook, het was een heerlijk avondje en het weerzien met The Von Bondies smaakt zeker naar meer! Pukkelpop 2008?

Foto’s, muziek, clipje, Headmusic

