The Enemy / Gebxc3xa4ude 9 – Keulen 30/01/2008

De aftrap van mijn concertjaar 2008 vond gisteravond plaats in Keulen. In het oude vertrouwde Gebxc3xa4ude 9 was het aangenaam druk voor The Enemy, een jong trio uit het Engelse Coventry.
Ik zag ze een aantal maanden geleden op Pukkelpop en dat optreden op het hoofdpodium smaakte naar meer, zeker nadat hun debuut cd ‘We’ll Live And Die In These Towns‘ op plaats twee belandde van mijn jaarlijstje. Een knappe prestatie van zo’n jonge band. Het publiek in G9 was ook jong maar het voelde niet raar of zo. Dat begint te wennen :-)

The Enemy klokte zoals verwacht 45 minuten en hield er het hele optreden flink de vaart in. Alsof ze nog een bus moesten halen wellicht? Maar hun indierock klonk lekker hard en eigenlijk ook best strak, voorzover ik dat kan beoordelen tenminste… Leuk om de nummers nu eindelijk eens live te horen en ja hoor, ook live was ‘Technodanceaphobic’ mijn favoriet. Daar kun je zo fijn op dansen!
Erg praterig waren de ‘lads’ dan weer niet, af en toe een bedankje en een aankondiging van zanger Tom Clarke in, voor mij onverstaanbaar, Engels en daar bleef het bij. Aan een toegift deden de drie ook niet waardoor we om 22.45 u. alweer richting huis konden, lekker op tijd dus.

Fijne aftrap maar of The Enemy mijn concertlijstje in 2008 gaat halen betwijfel ik. Meer via YouTube en MySpace.

free music

NB: Het lijkt erop dat de blogfunctie van Deezer weer werkt, daarom na lange tijd weer eens een muziekje. Wel irritant dat het muziekje direct begint. Zet daarom het geluid uit als je het zat bent :-)

