I hate/love this book!

Elke lezer heeft ze vast, boeken die je keer op keer kunt (her)lezen. Ik heb ze in allerlei soorten en maten in diverse categoriexc3xabn. Maar heb je als lezer ook boeken die je haat? En is dat niet raar want die lees je toch gewoon niet? Of haat je boeken die een bepaald gedachtengoed prediken waar jij niet of nauwelijks achter kan staan?
Anyway, als jij ze wel hebt kun je terecht op de Engelse site ‘i hate this book‘ van Icon books. Tot nu toe staat de bijbel op 1 maar dat kan altijd veranderen. Onder het ‘hate’ lijstje vind je ook de meest geliefde boeken. Overeenkomst in de top 10: Lord of the Rings staat in het ‘to hate’ lijstje op 7 en bezet positie 2 op het ‘to love’ lijstje.
Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een boek verschijnt dat gebasseerd is op de website. Hoe dat werkt lees je hier.

Een van mijn favoriete boeken is nog steeds ‘Over de Rand’ van Joe Simpson. Een verhaal over bergbeklimmen xc3xa9n vriendschap dat prachtig, pakkend en beeldend geschreven is. Ook voor niet sportievelingen een aanrader! Als dvd te vinden onder de originele titel ‘Touching the Void’. Check de trailer.
Daarentegen was ‘In de naam van de Roos‘ van Umberto Eco een boek waar ik absoluut niet doorheen kwam. Ik denk dat ik het eerste hoofdstuk niet eens gehaald heb. De betreffende film heb ik overigens wel helemaal afgezien :-)

Via

