Luie weken, eigenwijze meiskes en een hardloopdoel voor 2008 (50/51/52)

Na de Mescherbergloop is het stil geweest op dit blog wat betreft mijn hardloopactiviteiten. Dat heeft een oorzaak, ik ben namelijk ontzettend lui geweest in de voorgaande drie weken. Ik trainde maar 3x en dat aantal haal ik normaal in een week.
Voorafgaand aan die Mescherbergloop bracht ik mijn laatste bezoekje voor de Kerstvakantie aan de sportschool. Ik werkte er een loopbandtraining af maar ik vergat de gegevens te noteren. Ik weet wel nog dat ik na de training drie rondjes fitness deed.
De week erna liep ik een klein half uurtje over een rondje van 5.7 km in de buurt.

En gisteren kwam het er eindelijk van, de mountainbike route door de hei samen met Wendy. Dat werd 15 km ploegen over modderige bospaadjes, heuveltje op en af en ingespannen turen naar de routebordjes. Ik zal maar niet melden hoe vaak we ons afgevraagd hebben of we nog wel goed zaten. Tel daarbij op dat ik weer eens ruzie had met mijn horloge, de uiteindelijke trainingstijd moest gokken, we ons druk maakten over onze, met modder besmeurde, schoenen en je weet genoeg. Vrouwen! :-)
Uiteindelijk waren we na circa 1:33 weer terug bij het startpunt en daar was ik niet ontevreden over. Want euh, over het volgen van bordjes gesproken. De route is sinds kort wegens werkzaamheden veranderd maar wij waren zo eigenwijs om de oude route te volgen. Dat betekende dat we na een paar kilometer voor een hek van twee meter hoog stonden. Terug wilden we niet dus moesten we er overheen. Gelukkig waren er geen wandelaars, fietsers of andere hardlopers in de buurt want charmant zag het er niet uit, twee ‘meiskes’ klimmend over dat hek ;-)

Zoek je trouwens net zo’n leuk loopmaatje als het mijne? Kijk dan eens op Beweegmaatje. En oooh, wat ontzettend WEB 2.0, je kunt ook vrienden uitnodigen. Houdt het dan nooit op met die sociale netwerken?
Sportvriendjes zoek ik niet maar wel een nieuw hardloopdoel voor 2008! Heeft iemand tips? Wendy vroeg me tijdens de training voor de marathon van Berlijn in september maar nee, daar voel ik me absoluut niet toe in staat. Maar wat wordt het dan? Een knallende tijd op de 5 of een PR op de halve marathon? Ik denk er nog even over na en kom er in 2008 op terug. Tips mag je altijd achterlaten bij de reacties, leuk!

Zo, nu nog maar eens een poging wagen om een paar uurtjes te slapen. Het overkomt me niet vaak maar vannacht is zo’n nacht waarin ik maar lig te draaien en te woelen in mijn bed en het maar niet lukt om in slaap te vallen. De computer is in zo’n geval een handige uitkomst maar gezien het tripje naar Rotterdam over een paar uur prefereer ik op dit moment wat slaap.

