Subtop voetbal in de Lage Landen

Na de heerlijke pot voetbal van mijn cluppie tegen SC Heerenveen gisteren (5-1 was ook een nette uitslag geweest, helaas bleef het 1-0) leek het me leuk om zondag naar Rotterdam af te reizen. De uitwedstrijd tegen Excelsior is namelijk een van de weinige uitwedstrijden van Roda JC waar je nog met de auto naar toe kunt. Sinds PSV uit in februari 2006 vermijd ik namelijk bussen met voetbalfans :-)
Eerder dit seizoen kreeg ik hulp van Jurgen voor de wedstrijd tegen Willem II maar contacten met Excelsior fans heb ik niet.

Helaas blijkt een kaartje bemachtigen voor een uitwedstrijd van Roda JC bijna net zo moeilijk als een ticket voor het legendarische popfestival Glastonbury scoren! Voor de uitwedstrijd in de UEFA Cup tegen AC Milaan van jaren geleden moesten de kaarten zelfs bij iemand thuis afgehaald worden. Heel professioneel!
Die ‘iemand’ is overigens nog steeds verantwoordelijk voor het kaartenbeleid bij uitwedstrijden en vanochtend werd er dan ook meteen contact gezocht met meneer B. Hieronder een kort verslag van het telefoongesprek…

… tuuuut [klik]

"Met mevrouw B.."
"Goedemorgen, met M. uit H, is…"
"Jaaa…"
"Is Mijnheer B. ook aanwezig?"
"Neee, die is weg hxc3xa8."
"Kan ik hem dan misschien later bereiken?"
"Jaaa dat kan want hij is zo weer terug."
"Hoe laat kan ik hem bereiken?"
"Jaaa… hij komt en dan gaat hij weer hxc3xa8…"
"Het gaat namelijk om kaartjes voor zondag."
"Jaaa, dat snap ik. Belt u maar straks om vier uur dan zal hij er wel zijn."
"Okxc3xa9 dan doe ik dat. Vriendelijk bedankt."
"Jaaa, daaag hxc3xa8."

[klik] tuutuutuutuutuut…

Wat ik me nu al jaren afvraag bij Roda JC, waarom wordt er toch altijd zooo moeilijk gedaan over die kaartjes? Willen ze geen fans in het uitvak? Moeten we altijd maar als vee in die bus gestopt worden? Waarom mag ik niet met de auto gaan? Kan iemand me vertellen waarom ik die tickets niet vandaag in Kerkrade bij het stadion kan kopen? En dan vraag ik me daarnaast ook altijd weer af hoe het komt dat tijdens thuiswedstrijden tegen PSV, Feyenoord of Ajax altijd hordes fans van de bezoekende club in een Roda JC vak terecht kunnen komen?

Wordt vervolgd…

Update 16.24 u.: Gelukt! Ondanks dat onze aanvraag eigenlijk te laat was kunnen we morgen de felbegeerde *kuch* kaarten gaan afhalen. Onze namen waren namelijk bekend. Is dit nu een goed of een slecht teken? Waarschijnlijk goed want we mogen zondag naar Rotterdam afreizen :-)

