Record!

Het is vast een persoonlijk record! In Netvibes zitten inmiddels honderden ongelezen rss feeds van 6 dagen. Sinds ik actief blog en rss feeds lees is dit, behalve in vakantieperiodes uiteraard want dan heb je wel wat anders aan je hoofd, mijn langste rss-loze periode. Bevalt eigenlijk best goed maar dit terzijde.
Redenen genoeg trouwens om mijn feeds ongelezen te laten… Geen tijd, geen zin, wilde nog een boekje lezen, een dvd’tje kijken, cd’tje luisteren en mijn rechterhand rust gunnen. Daarnaast moest er, ten behoeve van mijn naderende contracterings- xc3xa9n beoordelingsgesprek (joepie maar niet heus) nog een heus digitaal portfolio in elkaar gezet worden dus ik kon mijn tijd wel beter gebruiken. 

Een portfolio is volgens de website van Fontys:
(digitaal) dossier waarin zichtbaar is wat iemand kan en wat iemand wil.
een persoonlijk document van de medewerker. Hierin bewaart hij alle informatie die relevant is voor zijn persoonlijke ontwikkeling, functiegerichte ontwikkeling en loopbaanontwikkeling.

Het is eindelijk AF! Wat een suf gedoe om zoiets in elkaar te zetten. Ik kan me ineens heel goed voorstellen dat studenten weleens klagen over hun portfolio. In de tijd dat je hiermee bezig bent kun je ook een heleboel andere nuttige dingen doen. Beetje raar is het soms ook. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verzamelen van (digitale) bewijzen van dingen die je goed doet. Als je mij dus ooit een werkgerelateerde mail hebt gestuurd waarin je me bedankt voor het een of ander of me ‘gewoon’ de hemel inprijst, dan kun je er zeker van zijn dat deze nu in mijn portfolio zit ;-)

Maar goed, zo vlak voor de Kerstvakantie kan ik in ieder geval een dingetje van mijn ‘to do list’ schrappen. En die feeds bewaar ik wel tot morgen. Dus nee, beste webloggers, jullie zijn niet uit Netvibes geschrapt, ik lig gewoon een paar daagjes achter met lezen.

Tot morgen wellicht…!

