Brett Anderson / Konzerthaus – Dortmund 12/12/2007

Precies vier jaar na mijn laatste Suede concert in de Londense Brixton Academy maakte Brett Anderson gisteravond zijn opwachting in het Konzerthaus in Dortmund. Geen gewoon optreden zoals tijdens zijn laatste tour maar een unplugged versie. Daar hou ik normaal absoluut niet van maar voor Brett maakte ik graag een uitzondering. It was worth it!

Veel oude Suede nummers lenen zich uitstekend voor minimale uitvoeringen met gitaar en piano waarbij Brett ondersteund werd door Amy Langley op cello. Mr. Anderson was uitstekend bij stem en ook nog eens goedgeluimd. Hoogtepunt was de kippenvel uitvoering van ‘The 2 Of Us’ waarvan je hier nog een oud clipje kunt bekijken. De Brett die ik gisteren zag was van een geheel andere orde dan op dit filmpje. Blijkbaar heeft ouder worden ook zijn charmes :-)

Meer Brett vind je bij Marco en tzt bij Indindo en Bojoura.

Lying in my head watching my mistakes
I listen to the band
And the drums beat in my head
Pianos chime the sound in this prison of the house
And as the illness comes again can you hear me through the rain
As I listen to the band?
As I sing the silent song
Mime each lonely word
Please listen to the man he said that it could be the 2 of us

