Minus 1 kilo, iSporty en de loting van Oranje (48)

Oeps, alweer gespijbeld met hardlopen. Ik was gisteren van plan om de Kapellerbosloop te lopen maar toen ik ’s ochtends naar buiten keek besloot ik om terug mijn bed in te duiken. Echt geen zin om 7200 meter door het bos te hollen in regen en wind inclusief 3x een pittige berg. Voordeel was dat ik in de dagen ervoor al voldoende trainde dus schuldig hoefde ik me niet te voelen.

Maandag stond een vrije training op het programma, 15 snelle minuutjes. De startsnelheid was pittig (12 km per uur) maar het ging vrij aardig. Al is 16.2 km per uur, ook al is het maar een minuutje, een snelheid waarbij je niet teveel moet nadenken. Gewoon geconcentreerd blijven en vooral niet gaan denken dat je weleens van de loopband af kunt vliegen. Mijn gemiddelde hartslag was 135, mijn max was 164. Zoals altijd deed ik er nog drie rondjes fitness achteraan maar die verliepen niet zo vlotjes. De laatste weken heb ik nogal moeite om me te motiveren voor mijn oefeningetjes. Kletsen met aanwezige vrienden/bekenden is namelijk veel leuker :-)
Woensdag ging ik samen met Marco op pad. Ik had het vorige week al over hardlopen in het donker en ondanks het feit dat ik niet bang ben, was het prettig dat Marco op de fiets mee ging. Zo is het toch mogelijk om in de avonduren langere afstanden lopen. Uiteindelijk bleef ik steken op 11.2 km in 1:03:07 inclusief twee minuten wandelen. Omdat het op sommige plekken heel donker was kon ik niet goed zien waar ik liep met als gevolg dat ik me twee keer verstapte. De tweede keer had ik behoorlijk last van mijn rechterenkel, vandaar het wandelen, maar daar was 24 uur later gelukkig niets meer van te merken.
Omdat ik zaterdag wilde uitslapen (jaja) besloot ik om op vrijdag nog even naar de sportschool te gaan. De start van een nieuwe trainingscyclus en dan moet je altijd even op de weegschaal gaan staan. Joepie, minus 1 kilo ten opzichte van de vorige keer. Mijn 6×3 minuutjes gingen aardig, startend op 12, 13 en 14 en daarna hetzelfde nog een keer. Mijn gemiddelde hartslag was 155, mijn max 176.

Enne, iSporty al gezien? Het is een Brits ‘social sport network’ waar ik in ieder geval nog nooit van had gehoord. Ziet er op het eerste gezicht aardig uit. Meer informatie vind je op de ‘about‘ page en lees ook de post op MarketingFacts.
Oh ja, het heeft absoluut niets met hardlopen te maken maar wat een gave EK loting voor het Nederlands voetbalelftal! Nu gaat het eindelijk eens ergens om en moeten ze meteen vol aan de bak. Geen excuses meer! Hup, mouwen opstropen en laten zien wat je kan tegen Italixc3xab, Frankrijk en Roemenixc3xab. Mijn verwachting is dan ook dat na 17 juni de rust weer terug is in dit voetbalgekke landje.

Of is er iemand die denkt dat Oranje deze poule gaat overleven?

