Easy December

De Sint is alweer een tijdje in het land (is Amerigo al terecht?) en we mogen ook al weken genieten van Kerstversierselen en andere frutsels in de winkels. Duidelijk, het is weer bijna december! Mocht je, net als ik, niet zo’n frxc3xb6beltype zijn en eigenlijk helemaal geen zin hebben in dat december gedoe, check dan even de ‘easy december‘ website (met dank aan Lifehacking). Volgens deze site is Sinterklaas gezellig, moet Kerstmis vooral stijlvol zijn en uiteraard vier je een knallend Oud & Nieuw. Inspiratie genoeg maar ik vind vooral de ‘easy excuses’ erg handig.

Mocht dit berichtje enigszins cynisch overkomen, maakt u zich als lezer vooral niet druk. Dat gaat met fases en vandaag zit in de ‘mag ik de december maand svp overslaan‘ fase vanwege het feit dat het allemaal zo enorm gezellig, stijlvol en knallend moet zijn. Gelukkig heb ik wat betreft familie en schoonfamilie niet te klagen en van enige verplichting om waar dan ook op te draven is absoluut geen sprake. En net als de Sinterklaassurprises zijn de Kerstkado’s al jaren geleden afgeschaft. Dat scheelt een hoop gestress op koopzondagen- en avonden. Tel daarbij op dat een Kerstboom al sinds 1999 niet meer in huize Blogparty te vinden is en de jaarwisseling elke keer weer in een wisselende setting plaatsvindt. Het valt dus allemaal best mee. Alleen die Kerstliedjes, die bederven het elk jaar weer, wat een ellende. Met als dieptepunt dit clipje.

Is het bijna 2008?

NB: Dit Sinterklaasliedje is dan wel weer aardig (let vooral even op de fraaie computers die na circa 1 minuut en een beetje in beeld verschijnen). Het clipje doet me terugdenken aan mijn verlangen om ook ooit een keer te mogen optreden bij Kinderen voor Kinderen. Helaas werkte mijn accent niet mee :-)

