De vergelijking met Roda JC, lopen in het donker en de foto van Nijmegen (47)

De vergelijking met mijn favoriete voetbalclub ging afgelopen zaterdag helemaal op. Liep ik in Nijmegen nog 15 km zonder al te veel te moeite, afgelopen zaterdag stopte mijn geplande duurloopje van 1,5 uur reeds na 1:02:47 en 11.650 meter. Al vanaf het begin had ik last van mijn benen en voelde ik me moe. Marco, die op de fiets mee was, zorgde er gelukkig voor dat het rondje ingekort werd. En die vergelijking met Roda JC? Speelde mijn clubje twee weken geleden tegen FC Groningen nog de sterren van de hemel, afgelopen vrijdag was het saaiheid troef tegen NAC Breda.
De loopbandtraining van maandag liet ik schieten vanwege spierpijn na Nijmegen. Ik mocht op donderdag 3 x 3/2/1 en 2 x 1 minuutje hardlopen, startend bij 11/12/13 met oplopende snelheid. Dat ging verrassend goed en mijn gemiddelde hartslag was 154, mijn max was 20 slagen hoger.

Dinsdag hobbelde ik in mijn eentje een half uurtje. Dat voelde heerlijk na een studiedagje in Eindhoven waarvoor ik ongeveer 5 uur in de auto mocht zitten.
Sinds een aantal weken loop ik trouwens met een ‘naamtag’. De ‘tag’ zit aan de houder van mijn iPod inclusief naam, adres en nood telefoonnummer erop. 
Ik ben absoluut niet bang in het donker en wil me die angst ook niet laten aanpraten door anderen maar het voelt een tikkeltje veiliger. Gelukkig is er in mijn nieuwe lange tight ook een plekje voor mijn telefoon, die gaat dus eveneens mee.

Tja, en dan die foto… Ik ben nooit zo blij met foto’s van mij tijdens hardloopwedstrijden. De eerste hardloper die dat leuk vindt moet ik nog tegenkomen.
De ‘fraaie’ (ahum) plaat bij deze post is vorige week gemaakt in Nijmegen en als je op deze link klikt en daarna doorklikt op ‘all sizes’ zie je dat ik (nr. 782 met oranje shirt en korte broek) vanuit mijn ooghoeken rechts naar de meneer met startnummer 10341 kijk. Ik denk dat ik er een gevonden heb, een hardloper die zelfs speciaal met zijn armen zwaait voor een foto. Daar moet ik gezien mijn boze blik maar eens een voorbeeldje aan nemen volgend jaar :-)

