Zevenheuvelenloop – Nijmegen 18/11/2007

Het zit er weer op, de Zevenheuvelenloop van 2007. Een PR liep ik gisteren niet want mijn eindtijd was, na een doorkomst van 26:40 op de 5 en 52:48 op de 10, uiteindelijk 1:18:31. Ach, niet verkeerd toch?
Het was in ieder geval weer genieten door de goede organisatie en de vele toeschouwers langs de kant, zeker rondom start en finish. Zeven heuvels telde ik nog steeds niet maar het is altijd makkelijk kletsen als je in het uiterste zuiden van Limburg woont. Waar ik ook wil trainen, ik kom er altijd wel eentje tegen.

Voor de eerste keer liep ik trouwens niet alleen (als dat al mogelijk is met zoveel deelnemers) maar met Petra. Meteen duidelijke afspraken gemaakt, als de een langzamer of sneller wilde gaan was dat geen probleem.
Tegen 13.00 u. liepen we ons startvak in en na ongeveer 30 minuten langzaam slenteren, door al die andere startvakken heen, mochten we eindelijk van start. Na vier kilometer en het tweede heuveltje kon Petra het tempo niet meer aan en liet ze me gaan. Toch raar, je probeert zo lang mogelijk bij elkaar te blijven en het voelde vreemd toen ik bij haar wegliep.
De rest van de wedstrijd probeerde ik zoveel mogelijk hetzelfde tempo aan te houden maar ook bij mij ging het heuvel op ietsje trager dan op het vlakke. Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met het kijken naar andere lopers, dat is namelijk een fraai tijdsverdrijf tijdens een wedstrijd. Wat voor kleren hebben ze aan, welke sponsor staat er op hun shirtje, wat voor schoenen dragen ze? Zelf had ik gekozen voor een korte broek en een shirtje met korte mouwtjes. Oh ja, en handschoentjes tot aan het 5 km punt. Voor mij was het ideaal weer, 6 graden en een zonnetje. Ik had dan ook geen spijt van mijn korte outfit!
Vanaf kilometer 11 werd het zwaarder en toen ben ik maar gaan tellen. Bij 115 tellen was er alweer een kilometertje voorbij en joepie, na 460 tellen stapte ik over de finish! Tevreden met mezelf en mijn prestatie.

Meer over de Zevenheuvelenloop vind je bij Petra en binnenkort ook bij Mart. Die laatste liep trouwens een fraaie 1:28:42 en kwam blijkbaar erg fris over de finish. Dat kan harder Mart! ;-) Volgend jaar samen?

