Terugblik op de NVB Dag 2007

Na de eerdere postjes over de NVB dag nu de laatste, een terugblik. Altijd handig om later nog een keer terug te lezen of dat bezoekje aan de Reehorst zinvol was :-)

Het live bloggen viel al bij de eerste presentatie in het water. Daar waar ik vooraf voor vreesde gebeurde inderdaad, geen verbinding met internet en een wachtwoord om in te loggen op het netwerk van de Reehorst had ik niet dus zat ik bij de presentatie van Kees Westerkamp niet te tikken maar te schrijven. De laptop lag er helaas werkeloos bij.
Gelukkig was er daarna een hele lange lunchpauze maar toen kreeg ik mijn laptop helemaal niet meer aan de praat (hellup, een blauw scherm). De laptop van Marina bood uitkomst maar ideaal was het natuurlijk niet. Uiteindelijk besloot ik om bij de rest van de presentaties mijn schrijfmapje te gebruiken xc3xa9n een vaste pc bij de EBSO stand. De laatste presentatie werkte ik uiteindelijk thuis uit.

Ik weet dus nog steeds niet of live bloggen iets voor mij is. Het is een totaal andere manier van bloggen omdat je tijdens het schrijven van je stuk meteen de opgedane informatie en indrukken moet verwerken.
Normaal maak ik altijd heel veel aantekeningen en die werk ik op de weg terug (in de trein) uit waarna ik er een blogpost van maak. Zo kan ik er vaak een eigen draai aangeven en meteen een verbinding leggen met mijn werk. Want zo luister ik naar presentaties, wat kan ik ermee in mijn eigen werk?

Nadat ik mijn verslagje van 2005 had doorgelezen besloot ik de beurs niet te bezoeken, de meeste standhouders hadden mij niets interessants te bieden en diegene dat wel hadden zag ik al vaker. Dat hield tevens in dat ik dit keer niet met een tas vol gadgets naar huis ging maar ja, je kunt niet alles hebben op zo’n dag. En pennen zat thuis…
Leuk was wederom het weerzien met bekenden, voornamelijk bloggers. Marina had in de pauze meteen een soort bloghoekje gecreexc3xabrd waar volop geblogd kon worden. Cosy!

Het borrelen hield ik na een half uur voor gezien. Niet alleen vanwege de lange treinreis naar huis maar meer omdat de borrel nogal chaotisch was opgezet. In diverse zalen stonden groepjes mensen verspreid en dat maakte het zoeken naar bekenden erg onhandig.
Al met al een aardig dagje waar ik weer wat nieuwe mensen heb ontmoet maar ook mocht ervaren dat ik voor ‘live bloggen’ nog hard aan een aantal competenties moet werken :-)

