Een superweek en een column om over na te denken (44)

Wow, het ging super de afgelopen week! Ik trainde 3x en ondanks dat ik na Eindhoven geen lange duurloop meer heb gedaan gaat het wel goed komen in Nijmegen over twee weken.
Maandag en vrijdag trainde ik in de sportschool, de beide loopbandtrainingen gingen beter als verwacht.
Na de 5 km van zondag mocht ik het maandag proberen met 15 snelle minuutjes. Startend bij 13 en eindigend bij 15.8 km. In het begin was het zwaar (het is een pittige aanvangssnelheid) maar vanaf de achtste versnelling wist ik dat ik het einde redelijk makkelijk zou halen. Mijn gemiddelde hartslag was 139, mijn max was 176. Daarna heb ik nog wat fitnessoefeningen gedaan.
Vrijdag mocht ik 5 x een kilometer (verdeeld in 400/300/200/100 meter) lopen met oplopende snelheid. De eerste ging van start op 10 km en eindigde met 100 meter op 13 km, de tweede op 11, de derde terug naar 10, de vierde op 11 en de vijfde ging (yoohoo) van 12 naar 15. Mijn gemiddelde hartslag was 159, mijn max 180.
Zondag liep ik met Wendy op de hei. Het plan was om de mountainbike route van 15 km te lopen maar omdat we beiden in tijdnood zaten wegens andere afspraken besloten we na circa. 40 minuten terug te draaien naar het beginpunt. We liepen uiteindelijk een uurtje in de prachtige natuur en hebben ons voorgenomen om de route over een paar weken (als we beiden wat meer tijd hebben) helemaal te lopen.

Iets heel anders nu! Zijn er hardlopende bloggers die bij een hardloopwedstrijd weleens in de prijzen vallen? Ik werd ooit 4e bij een lokale wedstrijd en won een prachtig loopshirt maar verder eindig ik altijd in de middenmoot.
In het Limburgs Dagblad staat vandaag een mooie column van Patrick Delait, journalist maar ook een verdienstelijk hardloper. Het stukje gaat over hardlopen in de regio, de prijzenpot en nog veel meer. Klik hier voor de .PDF versie. Gelukkig kan ik na afloop altijd meteen naar huis :-)

