Pabo Calling

Als Britpopliefhebber is het eigenlijk best raar om te bekennen dat je nog nooit naar London Calling bent geweest. Bij deze dus…
Jonge Britse bandjes krijgen op dit meerdaagse festival in Amsterdam al jaren de kans om te laten zien waar ze goed in zijn. Gelukkig zag ik de meeste bandjes die de moeite waard bleken te zijn al in een of ander zaaltje in Keulen of Brussel en nu London Calling wel heel erg populair blijkt te worden zal het er ook de komende edities niet van komen om af te reizen naar Amsterdam.

Daarnaast moest ik ook nog eens werken vandaag. Op de Pabo in Roermond was Open Dag en gezien het feit dat de Pabo’s in zwaar weer verkeren was het bittere noodzaak om goed voor de dag te komen als kleine opleiding.
En terwijl collega-bloggers Eddy en Edwin genoten van hun eerste avond bandjes kijken en een weekendje Amsterdam moest ik vandaag constateren dat de mediatheek wederom niet echt meetelde. Er was geen naambadge, geen vaste rondleiding en in het dagprogramma kwam ik ook niet voor. Elk jaar weer proberen Eddy en ik er iets aan te veranderen maar zonder succes, om moedeloos van te worden. Daarnaast was het ook niet druk wat betreft bezoekers :-(

Gelukkig dachten de LC gangers wel nog even aan me vandaag. Eddy vroeg via sms of het op de Open Dag net zo druk was als gisteravond in Paradiso (nee!) en Edwin liet weten dat ik Foals wel leuk zou vinden. Ik las net zelfs dat hij een flesje wijn inzet omdat hij denkt dat ik binnenkort fan ben van dit bandje.
Oh help, die band heb ik blijkbaar gemist in de afgelopen maanden. Fan ben ik nog niet maar het klinkt erg lekker moet ik bekennen. Bij deze dus een clipje voor het weekend.

En nu toch ik bezig ben, op dit moment speelt Dragons in Amsterdam, enjoy!

