Een nieuw PR op de 5 (43)

Yoohoo, ik heb een nieuw PR op de 5 km. Ik heb maar liefst 11 seconden van mijn oude top *kuch* tijd afgehaald :-)
Liep ik in april tijdens de Parelloop 24:52, gisteren in Kerkrade tijdens de Herfstloop was mijn eindtijd 24:41 met een gemiddelde hartslag van 168 en een max. van 178.
Over de wedstrijd zelf is niet zo veel te vertellen. Vanwege de geringe publieke belangstelling is het een sfeerloos loopje met 1 klein rondje door het centrum van Kerkrade en twee grote rondes langs het Industrion. Wel een pittig rondje met een tweetal verraderlijke heuveltjes erin.
Voor de wedstrijd kletste ik in de kroeg nog even met Roda JC fan Mark Marc en Fontys student Bram van Buggenum, inmiddels 3e jaars aan de Sporthogeschool. Laatstgenoemde werd winnaar van de 5 km wedstrijd met een tijd van 16:59. En sinds gisteren voel ik me officieel behoren tot de categorie V35 want Bram sprak me consequent aan met u…

Verder trainde ik de afgelopen week nog drie keer. Op maandag liep ik samen met Marco een rondje van 30 minuten. Marco wil ook starten met hardlopen maar weet nog niet of hij het leuk genoeg vindt. Uiteindelijk hebben we de training ingedeeld in 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen, daarnaast heb ik 2x een versnelling van een minuutje gelopen.
Dinsdag was het tijd voor mijn fitness- en loopbandtraining. Die laatste was pittig en bij het 1/2/3/4/5/6 programma waarbij je steeds een kilometertje harder moet lopen (in mijn geval van 10 naar 15) hield ik 3:30 minuut over. Vorige keer was dat nog 4:40. Volgende keer 2:20 en daarna moet ik het eindelijk weer eens afmaken.
Donderdag liep ik van mijn werk naar huis. Ik was veel te warm aan en had het na 10 minuten al helemaal gehad. Na 11 km en 1:01:15 was ik thuis. Mijn gemiddelde hartslag was 158, mijn max 170.

Komende week staat er o.a. een duurloop met Wendy op het programma. Als voorbereiding op Nijmegen wil ik graag de mountainbike route van 15 km op de hei gaan doen. Een lekkere zware route zodat die heuvels in Nijmegen alleen nog maar kunnen meevallen.

