Wandelen ipv fietsen en intervallen op de hei (42)

Het was niet bewust gepland na de halve marathon van Eindhoven maar de afgelopen week was zeer rustig wat betreft trainingen.
Op maandag wilde ik uitlopen of wat fietsen in de sportschool maar door een suffig voorval viel dat in het water. Ik moest bij de bibliotheek in Brunssum namelijk nog boeken afhalen die speciaal voor mijn werk besteld waren in het kader van ‘Nederland Leest‘. Toen de doosjes in de achterbak van mijn auto stonden gooide ik mijn tas inclusief auto- en huissleutels (inclusief de rest van dat wat vrouwen allemaal meeslepen in hun tas…) er achteraan. Helaas had ik de deuren op slot gedaan en toen kwam ik dus niet meer in mijn auto. Uiteindelijk heb ik mijn moeder gebeld en die is met een reserve huissleutel naar mijn huis gereden. Ik heb een stevige wandeling gemaakt van 45 minuten van bieb naar thuis en dat vond ik met mijn, door spierpijn geteisterd, lichaam genoeg voor die dag. De sportschool heb ik afgebeld. De wandeling hielp wel want op dinsdag was de spierpijn bijna helemaal over. Gelukkig maar want toen moest ik in het Evoluon constant trappen op- en aflopen.

Vanochtend weer eens op de hei geweest, het was koud maar zonnig en het was er prachtig. De foto is gemaakt met de telefoon, excuses voor de kwaliteit. Enne, voor het eerst dit jaar een 3/4 tight aan! We hadden intervaltraining en moesten elke drie minuten een half minuutje versnellen. Heerlijk om weer eens voluit te gaan met een aantal korte snelle sprintjes.

Komende week kan ik hopelijk weer wat meer trainen, over een maandje moet ik tenslotte zeven heuvels beklimmen in Nijmegen en omgeving.

