Gelezen (en meer): Schuld / Simone van der Vlugt

Ook alweer uitgelezen, het nieuwe jeugdboek van Simone van der Vlugt. Een aardig (maar ook niet meer dan dat) boek, getiteld Schuld, over de dertienjarige Zoxc3xab die paranormaal begaafd is en zich nog steeds schuldig voelt over de dood van een vriendinnetje. Nadat haar ouders gescheiden zijn komt ze vanwege een verhuizing op een andere school terecht en ook daar blijkt dat het hebben van zo’n gave niet altijd even prettig is.

Hmm, ik heb al eens betere jeugdboeken van Simone gelezen alhoewel dit een aardig tussendoortje was. Leuk dat er een forum op de website zit waar bezoekers hun paranormale ervaringen kunnen delen.
Maar wil je nu echt een fraai jeugdboek over paranormaliteit lezen, check dan ‘Het Onzichtbare Licht‘ van Evert Hartman. Veel spannender en intrigerender.

Over intrigerende boeken gesproken, van diezelfde Hartman ook al ‘De Voorspelling‘ gelezen? Over Sander, eerstejaars student die tijdens zijn ontgroeningsperiode bezoek krijgt van ene Hadek die hem vertelt dat zijn tijd bijna om is en dat hij over twee weken wordt opgehaald door de dood. Sander denkt aan een ontgroeningsgrap maar wordt een dag later bijna overreden door een auto… Een van mijn favoriete jeugdboeken, ik lees het gemiddeld 1x per jaar.

Nu weer snel verder in ‘Web van Inkt‘ van Cornelia Funke en ‘South of the River’ van Blake Morrison. Ik ben vooral nieuwsgierig naar dat laatste boek (check recensie) waarin de belangrijkste gebeurtenissen van vijf mensen uit het zuiden van Londen in de periode 1997 – 2002 wordt beschreven. Dit keer was ik extra blij met het interbibliothecair leenverkeer want in kopen had ik geen zin en lenen leek me in dit geval de beste optie. Helaas alleen in het Engels, dat leest altijd net een tikkeltje trager.

NB: Ben je als bibliotheeklid vandaag al langs de Openbare Bibliotheek geweest om je exemplaar van ‘De Gelukkige Klas’ op te halen in het kader van Nederland Leest?

Fijn weekend!

