Fish / Effenaar – Eindhoven 09/10/2007

Het is weer eens iets heel anders, tijdens het concert van Fish (mijn 14e!) was ik een van de jongsten in de zaal, joepie! Stond het vorigeoptreden in het teken van ‘Misplaced Childhood’, dit keer was het de beurt aan mijn favoriete Marillion album ‘Clutching at Straws‘ naast uiteraard het solowerk van Fish want er is een nieuwe cd getiteld ’13th Star’. Ook heel anders, een concert van 2 uur met een zanger die honderduit praat. Dit in schril contrast met de jonge Britse bandjes die ik normaal zie, nauwelijks 40 minuten klokken en niet verder komen dan ‘hi, how are you’?

Heerlijk dat hij ‘Vigil in the Wilderness of Mirrors’ speelde, een van mijn favoriete solo nummers, meteen ook mijn hoogtepunt van de set. Alhoewel ‘White Russian’ en afsluiter ‘The Last Straw’ ook zorgden voor kippenvelmomenten.
Veel geluids- en beeldfragmenten om mijn stukje te illustreren kan ik helaas niet vinden, daarom een link naar een oude opname van het laatst genoemde nummer. Een jonge Fish in een prachtig kostuum. Zijn Schots geruite broekje van gisteren mocht er echter ook wezen. Combineer dat met zijn fraaie Schotse accent en je moet deze bijna 50-jarige knuffelbeer wel in je hart sluiten :-)

