20.170 meter door de stromende regen en een vrije training (40)

Joepie, de laatste duurloop voor Eindhoven zit erop. Afgelopen maandag heb ik met Wendy het rondje richting Ten Eschen en Terworm gelopen en dat is volgens Marco’s telling, vanaf thuis en terug, precies 20.170 meter. Het regende ontzettend hard toen we iets voor 17.30 u. vertrokken en dat betekende dat we al na 10 minuten zeiknat waren. Maar het liep heerlijk, af en toe moesten we wel wat plassen ontwijken omdat we geen zin hadden in natte voeten. Dat bleek uiteindelijk niet haalbaar vanwege de hevige regenval maar het ging heerlijk snel. De tijd weet ik niet precies omdat mijn horloge weer eens haperde (vrouwen en techniek…) maar we stonden naar schatting na ca. 1:50 uur weer thuis voor de deur.
Wendy kan nog harder dus haar streeftijd van 1:45 in Eindhoven moet makkelijk haalbaar zijn. Beiden hadden we wel last van onze kniexc3xabn en tenen, zeker het laatste uur. Waarschijnlijk een gevolg van de regen en kletsnatte sokken. Ook ’s avonds hadden we allebei nog last van zeer zware benen en ik had zelfs op dinsdag spierpijn.

Gelukkig had ik op donderdag een vrije training en mijn keuze viel op 15 snelle minuutjes. Startend bij 12, eindigend op 14.8 km met een maximale hartslag van 169 en 133 als gemiddeld. Dat programma was dus wellicht iets te licht voor me, volgende keer wellicht een niveau hoger. Daarna nog drie rondjes fitness.

Morgen staat de Mondriaan Run op het programma. De start van de 10.6 km is om 12.15 u. en de weersverwachting ziet er fraai uit. Een zonnetje en 17 graden. Een verslagje volgt…

