Dat is schrikken

Iedereen die weleens spullen koopt via internet heeft ermee te maken, hoe regel je de betaling? Tegenwoordig kun je steeds meer via Ideal betalen, veilig via je eigen bank, ideaal dus. PayPal is een andere mogelijkheid, vooral handig als je iets moet overmaken naar een buitenlandse rekening. Heel fijn is het als je nog een ouderwetse acceptgiro toegestuurd krijgt maar zelf betaal ik het meeste via de creditcard.

Nu koop ik zelf niet zo veel via internet, meestal gaat het om concertkaarten die ik bestel via de betreffende zaal of een ticketservice.
Gisteravond was het derhalve even schrikken want volgens een mailtje van Kartenhaus waren daar het afgelopen jaar digitale gegevens gestolen en men moest ervan uitgaan dat ook mijn gegevens gejat waren met alle gevolgen van dien. Eerst dacht ik nog aan een spammail maar een bericht op de site zelf sprak dat tegen.
Gelukkig was ik nog geen onverwachte transacties tegengekomen op mijn rekeningoverzicht maar het doet je wel nadenken over de eventuele gevolgen. Wat dat betreft ben ik ook veel te goedgelovig ondanks alle waarschuwingen. Zo viel ik laatst ook van de ene verbazing in de andere toen ik (na een tip van Edwin) het boek Chatter van Patrick Radden Keefe las, over afluisterpraktijken en meer…

Dit keer liep het goed af want na een telefoontje naar de creditcard maatschappij bleek dat het probleem daar al gemeld was. Na het beantwoorden van een aantal vragen werd mijn kaart meteen geblokkeerd inclusief de melding dat een nieuwe binnenkort wordt opgestuurd.

Mijn persoonlijke connectie bij Gebxc3xa4ude 9 is overigens nog altijd de meest veilige manier om tickets te bestellen. Ik mail ene Pablo dat ik een x aantal kaarten wil reserveren, ik ontvang een mailtje terug met de bevestiging en dat ik de geprinte mail moet overhandigen bij de kassa. Daar reken ik op de avond van het concert de kaarten contant af! Of Pablo echt bestaat weet ik niet want ik heb de jongeman nog nooit ontmoet, hij schijnt altijd net op vakantie te zijn als ik er ben. Danke Bitte :-)

