Weerzien met oude bekenden, een rondje door de stromende regen en trainen met Start to Runners (39)

Nog twee weken tot Eindhoven…

Vanwege de duurloop op zondagmiddag had ik besloten om de fitness- en loopbandtraining te verplaatsen naar woensdagochtend. Aangezien ik dinsdagavond twee workshops moest geven op mijn werk leverde dat nog een extra voordeeltje op, ik had de eerste uren vrij en kon een beetje uitslapen. Sowieso is het leuk om op een andere dag in de sportschool te trainen, zo kwam ik eindelijk Gerrie nog eens tegen die flink aan het trainen is voor de marathon in Eindhoven maar ook Helma die nog steeds twijfelt of ze nu de halve in Eindhoven moet gaan lopen. Dat was dus eerst even lekker bijkletsen.

De training ging goed, drie rondjes fitness en daarna het 3x 3/2/1 / 2x 1 programma met oplopend tempo. Startend met drie minuten op 11 en eindigend met een minuutje op 16 en 17, met een gemiddelde hartslag van 152 en een max van 176.
Normaal probeer ik tussen twee hardlooptrainingen altijd een dagje rust te plannen maar vanwege verplichtingen later die week lukte dat nu niet. Dus ging ik op donderdagochtend met de bus naar mijn werk en vertrok ik iets na 17.00 u. hardlopend naar huis. Aangezien de regen al vanaf ’s middags met bakken uit de hemel kwam werd ik door een aantal collega’s voor gek versleten. Maar was het lekker om vol door de regen te lopen, heerlijk! Ik liep een PR want over die 11 km deed ik precies 58:15 minuten. Een stuk sneller dan een weekje daarvoor. Onderweg kwam ik oud-collega Oscar tegen, knap dat hij in die totaal verregende hardloopster mij nog wist te herkennen :-)
Gisteren was er eindelijk weer eens tijd om naar de zaterdagtraining te gaan. Helaas gingen we niet naar de hei maar bleef de training beperkt tot een in- en uitlooprondje inclusief een rondje Schelsberg van 3.5 km. In dat laatste rondje mocht er 2x 1500 meter op tempo gelopen worden. De zaterdaggroep is inmiddels uitgebreid met een aantal Start to Runners die toe waren aan hun derde looptraining. Dat was ook de reden dat de training ietwat aangepast was, zo kon iedereen op zijn eigen niveau trainen.

Morgen staat overigens de laatste lange duurloop gepland met Wendy. Ik heb er dan drie gehad en dat moet voldoende zijn om in Eindhoven net onder de 2 uur te kunnen finishen. Volgens Petra zou het ook moeten lukken in 1:55 maar ik laat het even van het weer afhangen. Bij regen en kou wil ik dat best proberen, bij zonneschijn en warmte ga ik voor 1:59:59 :-) En voor die andere Petra, 1:50 heb ik nu echt uit mijn hoofd gezet, komt ooit nog wel een keer…
En gisteren heb ik definitief besloten om volgende week de Mondriaan Run te lopen, de wedstrijd waar ik laatst een keer reclame voor maakte. Als voorbereiding op Eindhoven ga ik daar 10,6 km lopen. De start is om 12.15 u. dus ik kan zelfs nog een beetje uitslapen op zondag, joepie!

