Hardlopend van werk naar huis, de 1e duurloop als voorbereiding op Eindhoven en een vraag (37)

Zo, het zit er weer op voor deze week wat betreft mijn eigen sportieve prestaties. Morgen heb ik tenslotte andere dingen aan mijn hoofd…

Ik trainde drie keer, te beginnen op maandag. Deze keer had Petra geen medelijden met me dus ik mocht vol aan de bak tijdens het 6/5/4/3/2/1 programma. Startend met 6 minuten op 10 km per uur en eindigend met 1 minuut op 15 km en daartussen steeds een wandelminuutje. Het ging eigenlijk best aardig net als de drie rondjes fitness. Mijn gemiddelde en maximale hartslag ben ik vergeten te noteren maar feit is dat ik weer heel langzaam mijn oude niveau nader.
Dat was ook te merken tijdens mijn training van donderdag. Na de hectische dag op mijn werk was ik blij dat ik na afloop de weg naar huis hardlopend mocht overbruggen. Na meting bleek dit ca. 11 km te zijn, een mooie trainingsloop waar ik 1:02:30 over deed. Gelukkig kwam ik dit keer geen grote boze hond tegen…

Vanochtend stond de 1e lange duurloop met Wendy gepland als voorbereiding op Eindhoven. Marco was zo lief om met ons mee te fietsen zodat we onderweg ruim voorzien werden van drank en eten.
Net als vorige week ging het richting Ten Eschen en Terworm waar we nog een extra lus van 3.7 km liepen. Dat rondje van 3.7 is pittig met een aantal heuvels en dat 3x, pfeh! Uiteindelijk waren we na 1:53:52 en 20 km weer thuis. Het tempo lag constant tussen 10 en 11 km per uur en vooral de laatste 15 minuten (weer bergop) waren pittig. Mijn gemiddelde hartslag was 161 met een max van 174.

Heeft iemand trouwens tips tegen hoofdpijn na lange duurlopen? Zowel na de twee halve marathons die ik vorig jaar liep en na duurlopen langer dan 1,5 uur heb ik altijd hoofdpijn. Of ik nu veel of weinig drink en/of eet. Irritant!

NB: Mijn nieuwe schoenen lopen heerlijk en zijn nog steeds mooi wit :-)

