Een verrassing op een vrije vrijdagmiddag

Wat een leuke verrassing vanmiddag! Ik was vrij en had een heerlijke middag in Sittard. Ik kon het niet laten en liep, zoals altijd, even naar mijn oude werkplek. Het monumentale gebouw van Fontys (voorheen Hogeschool Katholieke Leergangen) in het centrum van de stad mis ik nog dagelijks. Zie ook dit bericht uit maart 2006.

Tot mijn grote verbazing was er in de prachtige kruisgang, waar tot een paar jaar geleden duizenden boeken stonden, een Kunstuitleen gevestigd.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en gelukkig, het gebouw was open. Ik kreeg bij binnenkomst meteen een a4’tje met aanwezige schilderijen in mijn handen geduwd maar daar had ik geen oog voor. Nee, gewoon even een paar jaar terug in de tijd, daar waar ik in 1993 stage liep tijdens mijn 3e jaar BDI en daar waar ik op 1 april 1995 mijn Fontys carrixc3xa8re begon.
Het was heerlijk om er even rond te dwalen en ondanks dat de rijen met boeken verdwenen waren had ik geen enkele moeite om me alles tot in de detail te herinneren. Heerlijk, dat sentiment!

