Toch naar Eindhoven, een rondje van 16 km en een tweede bekentenis (36)

Eerst even dit…. Na mijn eerdere uitspraken over de halve marathon van Eindhoven moet ik bekennen dat ik me toch heb ingeschreven voor de wedstrijd van 14 oktober. Ingegeven door mijn redelijke tijd in Tilburg, de lekkere wedstrijdspanning die ik had voor de start aldaar, mezelf bewijzen dat ik het kan na een aantal mindere maanden xc3xa9n het feit dat ik de komende weken tijd heb gevonden voor drie duurlopen met Wendy. Het was zelfs nog mogelijk om via Fontys in te schrijven en voor 10 euro krijg ik wederom een startnummer, chip en een shirtje.
Als alles goed gaat zal ik me aansluiten bij het groepje van Maurice die gaat proberen om net onder de 2 uur te lopen. Niets zo veranderlijk als een vrouw, heerlijk! :-)

Ondanks de Tilburg Ten Miles een dag ervoor, besloot ik op maandag gewoon te gaan trainen. Petra was erg aardig voor me en mijn 15 snelle minuutjes gingen van 11 naar 13.8 km. Mijn gemiddelde hartslag was 130, mijn max was 159. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn benen niet voelde want ik had wel last van spierpijn. Daarna nog drie rondjes fitness afgewerkt.
Na een rotdag op het werk ben ik dinsdagavond ca. 40 minuten in mijn eentje hobbelen. Geen horloge, geen hartslagmeter, geen tijd, gewoon verstand op nul en gaan. Heerlijk!

De zaterdagtraining verplaatste ik vanwege het concert van The Twang naar vandaag. Dat werd een rustige duurloop richting Terworm en Ten Eschen.
Het rondje van 16 km. met flink wat bergjes liep ik in 1:34:59, in een redelijk constant tempo van 10/10.5 km per uur. Wat betreft hartslag ging het best redelijk (max. 160, gemiddeld 147) maar mijn benen begonnen behoorlijk tegen te sputteren na een uurtje. Marco was zo aardig om met mee te fietsen, de gelopen kilometers te checken en wat foto’s te maken.
Als voorbereiding op de 20/21 km die ik zaterdag aanstaande met Wendy ga lopen is het voldoende, hoop ik…

Nog even over die tweede bekentenis. Schreef ik vorige week al dat ik al weken toegeschreeuwd werd door een prachtig setje (3/4 tight en lange mouwen shirt) hardloopkleren. Het hangt sinds vorige week, in gezelschap van een nieuw zomersetje, in de kast. Morgen alleen nog even op hardloopschoenenjacht :-)

