The Twang / Prime Club – Keulen 07/09/2007

Het leek wel alsof de heren van The Twang een beetje schrokken toen ze gisteravond iets na negenen het podium van de Prime Club in Keulen betraden. Een half lege zaal en spelen op een podium met het formaat van een middelgrote woonkamer zijn ze in thuisland Engeland niet gewend.
Misschien was dat wel de reden dat ze in het begin de nummers wat afraffelden (naar mijn bescheiden mening) al klonk het muzikaal allemaal best prima. Toch kon het niet tippen aan het optreden op Pukkelpop. Gelukkig ging het publiek na een paar nummers lekker meezingen en dansen en dat had een positieve invloed op de band. Toch hielden ze het na krap 50 minuten voor gezien.
Ben ik nu te negatief? Ik vond het namelijk wel een heel goed optreden maar ik had natuurlijk vergelijkingsmateriaal en dat ene optreden vond ik net iets sprankelender.

Voor en na het concert was er overigens een mini weblog meeting. Op een Keuls terras dronken Marco en ik een biertje met Neilz en vriend Martijn. Ook She was na het optreden in Amsterdam afgereisd naar Keulen voor haar tweede Twang concert in drie dagen. En ik blijf het benadrukken, of ik nu bibliobloggers, hardlopende bloggers of muziekminnende bloggers ontmoet, het blijft leuk om elkaar in real life te zien en te spreken.
Dat zorgde er sowieso voor dat we na afloop van het concert de tijd vergaten en na een tijdje vriendelijk doch dringend verzocht werden de Prime Club te verlaten en buiten verder te kletsen. Maar toen hadden we de gebruikelijke meet & greet met de band al achter de rug. Daar valt gewoonweg niet aan te ontkomen in de Prime Club, je hoeft er niet eens moeite voor te doen :-)

Meer foto’s vind je trouwens hier. The Twang beluisteren? Check MySpace. Enne, She, Neilz en Martijn, nog bedankt voor het aangename gezelschap. See ya…

Update 09/09: Zie ook het verslag van Headmusic, She en tzt Neilz.

