Tilburg Ten Miles – 02/09/2007

Dat was een gezellig loopje vanmiddag in Tilburg! Lekker weertje, super gezellig sfeertje onderweg met heel veel enthousiast publiek en ontmoetingen met medebloggers. Ik heb voor en na de wedstrijd bijgekletst met Hans en Maurice en ik had een korte meet and greet met Gert. Voor en tijdens de wedstrijd kwam ik Jim tegen. Leuk om jullie allemaal (weer) te zien en te spreken.
Fontys mag zich dan teruggetrokken hebben uit de bedrijvenloop, voor mij als Fontysmedewerker was het nog steeds mogelijk om tegen een gereduceerd tarief in te schrijven. Voor de start kon ik mijn startnummer, shirtje en chip afhalen en mijn tas droppen bij de Fontys-stand en na afloop stond er een flesje sportdrank voor me klaar. Bram en alle anderen, bedankt voor de organisatie!

Oh ja, er moest ook nog gelopen worden. Iets na 14.15 uur ging ik op weg voor mijn derde 10 mijl wedstrijd. Een PR zat er niet in maar dat was bekend. Nog voor de eerste kilometer schreeuwde Marco mij de uitslag van VVV Venlo – Roda JC (3-5) toe. Gaaf!
Mijn eerste kilometer ging in 5:52, de tweede in 5:40, daarna ben ik de tel kwijtgeraakt. Ik heb in ieder geval genoten onderweg en vooral tussen kilometer 5 en 11 ging het soepeltjes. Daarna kreeg ik wat last van mijn benen maar ik had geen moment het idee dat ik in de problemen zou komen door te weinig trainen. Net voor kilometer 13 spotte ik oud klasgenoot Lars en ik had zelfs nog de puf om hem even ‘hallo’ toe te schreeuwen.
Op dat moment wist ik eerlijk gezegd niet wat mijn tijd was (mijn horloge haperde onderweg even) maar ik had het vermoeden dat het me net niet zou lukken om binnen de 1:30 te finishen. Bij thuiskomst bleek dat inderdaad waarheid, mijn uiteindelijke tijd was 1:30:57. Ai, daar baalde ik toch wel heel eventjes van.

Nou ja, niet getreurd, ik ben tevreden en ik twijfelde zelfs of ik me zou inschrijven voor de halve marathon van Eindhoven maar nee, dat doe ik toch maar niet. Laat ik nu maar eens verstandig zijn en weer wat regelmaat in mijn trainingen krijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

