15 jaar Fontys

Fontys bestaat 15 jaar! Reden voor een feestje? Ja!

Dat feest vond gisteren plaats in de Brabanthallen in Den Bosch en was bestemd voor alle Fontysmedewerkers inclusief partners. Bij aankomst in Den Bosch lag voor alle medewerkers de rode loper uit en werden we verwelkomd door leden van de Raad van Bestuur. Tenminste, dat denk ik. Eerlijk gezegd herkende ik er maar twee… Oeps.
Er werd gestart met een 50 minuten durende film van Roel van Dalen getiteld ‘The Sky Is Not The Limit’. In deze film probeert de regisseur door te dringen tot de kern van het onderwijs waarin tevens het verhaal van Fontys verborgen zit. Hij doet dit door vier studenten en hun docenten op een intense en soms ontroerende wijze te portretteren. Voor de collega’s die er niet waren, ik hoop dat jullie in staat zijn om de film op een later tijdstip te bekijken, hij is zeer de moeite waard.

Daarna was het tijd voor het echte feest. Verspreid over twee grote hallen was er een afwisselend programma met, zoals dat zo mooi heet, voor ieder wat wils. Er was veel muziek met afwisselende artiesten, theater en kunst (ook van Fontys studenten) en een nostalgische kermis met o.a. een ouderwetsche zweefmolen. Die heb ik natuurlijk even uitgetest. Gaaf! :-)
Gedanst heb ik ook nog. In een speciaal ingerichte ruimte was er een zogenaamde ‘Silent Disco’ met 2 DJ’s. Muziek was er niet te horen, daarvoor had je een hoofdtelefoon nodig waarmee je zelf kon regelen op welke muziek je wilde dansen. Grappig concept want het was uitermate raar om dansende mensen te zien terwijl er geen muziek te horen was. Uiteraard was er ook genoeg te eten en te drinken. Tegen 22.30 uur werd het feest afgesloten met een optreden van Ilse de Lange en band.

Er was overigens wel nog een klein minpunt. De tijd die je na het bekijken van de film had, was eigenlijk veel te kort om lekker rond te struinen en alles te bekijken. Je wil namelijk ook nog even bijkletsen met bekenden en rustig wat eten. Op weg naar huis bekroop me het gevoel veel te hebben gemist.

Foto’s volgen later… Net als web-log doet ook Flickr niet wat ik graag zou willen. Snel inloggen, uploaden en plaatsen maar helaas, niet vandaag :-( Gelukkig was het feessie geslaagd!

