4x een kilometer, lopen met parfum en twee tips (35)

Het was een rustige trainingsweek maar dat kan ook niets anders. Ik ‘moet’ aanstaande zondag 16 kilometer en een beetje lopen in Tilburg. De weersverwachting is redelijk, 22 graden en een regenbuitje. Of betekent dat benauwd weer? Tjee, dat heb ik weer :-/ Nou ja, ik zie wel. Het wordt tenslotte een trainingsloopje…

De maandag startte in de sportschool met 4x een kilometer met oplopende snelheid. Na 1,5 week niets doen was het vooral zwaar dus ik startte 3x op 10 en 1x op 11 kilometer met een top van 14. Daarna nog wat fitnessoefeningen maar ook dat ging moeizaam. Het wordt de hoogste tijd voor meer regelmaat want ik had de dag erna spierpijn.
Woensdagavond heb ik in mijn uppie het 5700 mtr. rondje gelopen. Het plan was om heel rustig aan te doen maar opgezweept door wat lekkere nummers op mijn iPod lukte het me zowaar om binnen 30 minuten weer thuis te zijn. Onderweg kwam ik een andere hardloopster tegen. Zij was voor vertrek flink met parfum in de weer geweest. Na het passeren mocht ik nog zeker 100 meter ‘genieten’ van haar favoriete geurtje, bah!

Het was overigens heerlijk weer om te lopen, een graadje of 18. Maar wat mij betreft mag de temperatuur nog wat omlaag om lekker te kunnen lopen. Dat is ook altijd een goede reden om nieuwe kleren te kopen. Er hangt een prachtig setje van Craft in de sportschool dat al maanden roept: "koop mij" :-) Hebben mannen dat eigenlijk ook? Dat ze elk seizoen nieuwe hardloopkleren willen kopen of is dat typisch iets voor vrouwen?

Speciaal voor mannen heeft Nike overigens een nieuwe gadget op de markt gebracht. Gexc3xafnteresseerden checken deze site (via). Helaas niet met GPS ‘toestanden’ enzo dus ik verwacht niet dat het horloge een groot succes gaat worden. Iedere huis-, tuin- en keukenloper is tegenwoordig namelijk aan de Garmin
Vrouwen verwijs ik graag door naar een artikel in de NY Times dat Marie-Josxc3xa9 met doorstuurde via mail. Hoe ouder hoe sneller, een hoopvol bericht ;-) Zelf ga ik altijd voor de middenmoot…

Mochten er nog hardlopende bloggers (of hardlopende Fontys collega’s?) in Tilburg zijn, ik ben te herkennen aan mijn groene schoenen en mijn onafscheidelijke witte petje.

See ya en een fijn weekend! 

