Vreemde blikken op mijn werk en oog in oog met een grote hond (29)

Een vervroegde trainingsupdate deze week vanwege het feit dat ik komend weekend een paar dagen afwezig ben. Nee, ik ga geen rondje hardlopen in Hilversum en/of Middelburg, de hardloopkleren blijven thuis.
Topdag was woensdag maar dat viel uiteindelijk tegen. Ik had namelijk het onzalige idee om van mijn werk naar huis te lopen. Dat is ongeveer 10 km en omdat het de hoogste tijd werd om weer eens een uurtje te lopen leek me dat een strak plan.
Ideaal is het natuurlijk niet, omkleden op je werk, vreemde blikken krijgen als je met je watervoorraad xc3xa9n gehuld in sportkleding van het toilet komt maar het is voor de goede zaak zullen we maar zeggen. Uiteindelijk rond 16.35 u. vertrokken en tegen 18.00 u. thuis.
Na 32 minuten was ik, vanwege de hitte, helemaal kapot en ben ik bij een bushalte gaan zitten. Voor noodgevallen heb ik altijd een strippenkaart en geld bij me. Na 5 minuten baalde ik van mezelf en werd ik door ‘Apply Some Pressure’ van Maxxc3xafmo Park weer op het goede spoor gezet. Weliswaar in hobbeltempo maar het liep…
Tot het volgende obstakel na ca. 10 minuten opdook. Een grote hond (‘type’ boxer) kwam vanaf een oprit rechtstreeks naar mij toe gesprint en iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik niets van honden moet hebben. Omdat ik dacht dat de hond mij zou aanvallen begon ik keihard te gillen (ik hoorde mezelf ondanks de iPod, dat zegt genoeg) en liep van schrik van de stoep richting straat. Vlak voor me kwam de hond gelukkig tot stilstand omdat het baasje inmiddels wakker was geschrokken van mijn gegil. Ahum, ik zal niet herhalen wat ik meneer heb toegeschreeuwd want daar lusten de honden geen brood van… Om van de schrik te bekomen heb ik vijf minuten rustig gewandeld om daarna weer verder te hobbelen. Na ongeveer 1 uur en 20 minuten was ik thuis en daar heb ik een uurtje nodig gehad om bij te komen. Wat een sof!

De rest van de week was niet bijzonder. Op maandag een loopbandtraining die waardeloos verliep vanwege de hitte (6 x 3 minuten, 11/12/13/11/12/12 km per uur, 169 maximale hartslag, gemiddelde van 150), fitness overgeslagen.
Die oefeningen heb ik donderdagavond ingehaald. Omdat er, vanwege vakantiebeslommeringen, verder niemand was voor de buitentraining heb ik 15 snelle minuutjes op de band gelopen. Net als zaterdag van 12 km tot 14.8 km met dat verschil dat het nu een stuk beter ging (166 max en een gemiddelde hartslag van 141).

Toch moet er nog veel gebeuren voor 2 september…

free music
