Les Ardentes / Luik 07/07/2007

Wat een leuk, sfeervol en knus festival is ‘Les Ardentes‘ in het Belgische Luik. Vanaf de Blogparty voordeur tot aan de parkeerplaats was het een uurtje drie kwartier rijden. Eddy, Marco en ik waren dan ook veel te vroeg aanwezig maar genoten de rest van de dag van een relaí festival dagje waarbij het geen enkel probleem was om bij je favoriete bandje vooraan te staan. Een aantal bandjes die ik gisteren zag, zijn al vaker op dit weblog ter sprake gekomen, ik beperk me daarom tot een sfeerverslagje in foto’s.

Al wil ik even melden dat:
!!! ondanks het aanvangstijdstip van 13.00 u. en het feit dat er ’s avonds nog een optreden in Parijs was, top was.

The Datsuns in een soort vliegtuighangar speelde en dat dit nu niet echt een plek was waar de muziek van de heren Datsun om 14.00 u. ’s middags tot zijn recht kwam. Ook zij hadden nog een optreden in de avonduren.
Good Shoes bestaat uit vier piepjonge Engelse jochies en was leuk ondanks dat ze nog veel moeten leren. De gitarist droeg inderdaad ‘goede schoenen‘ inclusief prachtige rode sokjes :-)

The Blood Arm een zeer energieke zanger had die veelvuldig contact met het publiek zocht. Ik ben er alleen nog niet uit of hij nu irritant was of een goede entertainer?
Clinic bij vlagen als een saaie band klonk ondanks het feit dat de bandleden een bruin chirurgenpakje en een mondkapje droegen wat zou moeten bijdragen aan hun podiumpresentatie.
Infadels weer als vanouds op het podium stonden te springen en een aantal nieuwe nummers speelden.
Ladytron vooral de aandacht trok door twee zangeressen in glimmende zwarte jurkjes. Lekkere muziek voor de dancehall van Pukkelpop maar iets minder geschikt voor een buitenpodium.

Tof festival, aanrader voor 2008!

free music

Update 17.20 u.: Marco’s verslag(je) staat online.

