!!! / Doornroosje – Nijmegen 03/07/2007

Alweer een kandidaat voor mijn concert top 10 van 2007. Deze ‘eer’ gaat sinds gisteravond naar !!! (spreek uit als: chk chk chk). Voor de eerste keer bezocht ik Doornroosje in Nijmegen en dat beviel prima. Mooi laten staan, die oude concertzaal en vooral niet vervangen door nieuwbouw.
Het was niet mijn eerste !!! concert. Ik zag dit Amerikaanse punkfunk (het beestje moet een naam hebben) gezelschap twee keer eerder op Pukkelpop en vooral de eerste keer in 2005 was het een aangename verrassing. In de club bouwden de heren een feestje dat ik nu nog reken tot een van mijn ultieme festivalsurprises.

Gisteren moesten ze even op gang komen, de zang vond ik sowieso iets minder (zeker in het begin) maar wat swingde het weer lekker, zeker na een nummer of twee. De zaal was goed gevuld (350 betalenden?) en het publiek, inclusief ondergetekende, danste lekker mee. De acht heren zijn goed op elkaar ingespeeld en live komen de nummers veel beter tot hun recht dan op de plaat. Het lijkt soms een soort jamsessie. Wat zou het mooi zijn als ze dat gevoel ook eens op een cd’tje zouden kunnen branden…
Na afloop scoorde ik een shirtje, uiteraard zou ik bijna willen zeggen want deze band ontbrak nog in mijn collectie.

Voor een verslag met meer muzikale *ahum* diepgang surf je naar Headmusic :-) Foto’s kun je hier vinden.

talking bout real love baby
it’s such a precious thing
it’s got 2 be true love baby
it’s such a precious thing
it’s got 2 be true love baby
it’s such a precious things
cuz we’re all just fumbling baby
fumbling in the dark
4 a heart of hearts

free music
