Voel jij je schuldig bij het verwijderen van RSS feeds?

De zomervakantie komt eraan. Tijd voor achterstallige klusjes en rotwerkjes die je al heel lang hebt uitgesteld. Voor mij duurt het nog even voordat ik vakantie heb, ik mag nog drie weken door jakkeren samen met een aantal collega’s.
Een van de dingetjes die ik nog wil doen is het opschonen van mijn RSS feeds in Netvibes. Sinds ik de switch heb gemaakt van Bloglines, via Google Reader naar Netvibes is alleen de laatste nog actueel. In Netvibes kun je niet in een oogopslag zien hoeveel feeds je hebt (of heb ik dat trucje nooit ontdekt?) maar ik schat dat ik er zo’n 150 heb en in dat aantal ziten ook een aantal privxc3xa9 gerelateerde feeds.
In vergelijking met andere bloggers is dat natuurlijk ‘peanuts’ maar ik merk de laatste weken dat ik regelmatig feeds op ongelezen zet vanwege tijdgebrek.
Ook begin ik bepaalde voorkeuren te krijgen. Zo vind ik het ineens onhandig als ik gedwongen word om door te klikken naar een volledig bericht. Die feeds worden meteen een stuk oninteressanter. Ondanks het feit dat ik bij de meeste berichten rechtstreeks doorklik naar de site (jaja, ik zorg ook nog voor pageviews!) vind ik het toch jammer. En als het te technisch gaat worden haak ik eveneens af.

Toevallig heeft Librarian in Black vandaag een post over het opschonen van je feeds. Ze vraagt zich af of ze raar is omdat het niet goed voelt als ze besluit om een feed niet meer te volgen. Het voelt aan alsof je de schrijver ontrouw bent en hem/haar beledigt. Ze vindt het in ieder geval niet leuk.
Zo had ik er nog niet over gedacht… Ik ga gewoon schrappen en probeer hierbij mijn persoonlijke gevoelens (ahum) uit te schakelen. Nee, ik ben niet om te kopen en ga hier niet publiceren welke feeds het niet gehaald hebben in mijn Netvibes 2.0 ;-)

Mocht je ook van plan zijn om je feeds drastisch op te schonen, check dan even de post van LiB en deze link, eveneens via LiB. Of volg gewoon je blogvlinders!

NB: Heeft iemand eigenlijk een idee of je zo’n account bij Bloglines of Google Reader ook kunt afsluiten of is het een kwestie van ‘unsubscribe per feed’ en in dat geval blijven je basisgegevens en je profiel zichtbaar voor anderen?

