Een maximum van 13, hobbelen op de hei en de keuzes in Nijmegen (25)

Yoohooo, drie keer getraind in de afgelopen week. Applausje voor mezelf :-) Het zou ook weer eens tijd worden na het lanterfanten.
Op maandag mocht ik in de sportschool 10 x 2 minuten hardlopen op de loopband. Het plan was om bij 10 te starten en elke 2 minuten een halve kilometer te versnellen om uiteindelijk te eindigen op 14.5 km. Dat lukte niet, mijn max was 13 en de laatste 4 versnellingen gingen dan ook in dat tempo. Na drie rondjes fitness was ik toch tevreden.
De sponsorloop van woensdag beschouw ik als een goede training. Het is altijd beter om voluit te gaan op een 5 km. loop dan op de bank te blijven hangen, nietwaar?
Zaterdag moesten we het tijdens de training weer zonder Petra doen. Begrijpelijk, op haar programma stond de triathlon van Stein die op het moment van schrijven volop bezig is. We hobbelden met vijf vrouwen naar de hei waar we een rustig programma afwerkten. Na 65 minuten waren we terug bij de sportschool.

Afgelopen vrijdag heb ik me trouwens officieel ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop die op 18 november plaatsvindt in Nijmegen en omgeving. Vorig jaar had ik het geluk om voor een bedrijventeam uit te mogen komen maar dat is nu niet het geval. Ondanks de massaliteit van het evenement met ca. 30.000 lopers vond ik het in 2006 een groot succes. Dat is de belangrijkste reden om me dit jaar individueel in te schrijven.
Het was nog een hele procedure, dat inschrijven. Je moet namelijk een heleboel keuzes maken in Nijmegen. Neem je een eigen chip mee of huur je een chip? Koop je een katoenen shirtje of een functioneel shirtje als herinnering? Wil je een dagretour of een meerdaags retour vanaf elk station in Nederland naar Nijmegen? Neem je genoegen met een gratis sms’je met je tussentijden en eindtijd of betaal je extra zodat je fans tijdens de wedstrijd op de hoogte worden gehouden van je tussentijden op de 5 en 10 km en uiteraard direct na de finish een sms ontvangen van je eindtijd na 15 km? Wil je nog wat extra geld doneren voor het Seven Hills Runningteam? En dan willen ze in Nijmegen ook nog weten in wat voor tijd je denkt te finishen.

Voor mij werd het uiteindelijk een huurchip, een functioneel shirt, twee meerdaagse treinkaartjes (inclusief eentje voor mijn trouwste fan), een gratis sms en een eindtijd van 75 minuten (lekker ambitieus). Voor een bedrag van xe2x82xac66,00 mag ik me officieel gaan uitsloven op 18 november. Leg dat maar eens uit aan een niet-hardloper…
En nu maar hopen dat het die dag lekker koud is en veel regent zodat een snelle tijd gegarandeerd is :-)

