Een herkansing bij de Tilburg Ten Miles en bakken voor VIPP (24)

Twee trainingen per week begint normaal te worden maar ik hoop heel snel meer tijd xc3xa9n meer fut te hebben voor drie en misschien wel vier trainingen. Dat is hard nodig want ik ga op herkansing in Tilburg op zondag 2 september. In 2005 liep ik daar mijn eerste 10 mijl in wedstrijdverband maar vorig jaar moest ik helaas verstek laten gaan. Vanaf 20 juni is het voor Fontys medewerkers mogelijk om via het werk in te schrijven en ik zal op 2 september dan ook proberen om mijn werkgever niet teleur te stellen ;-) Gelukkig heb ik nog even de tijd om te trainen want het wordt heel langzaam een treurig verhaaltje…

Omdat de loopbandtraining van vorige week zo succesvol was (NOT!) kreeg ik maandag een herkansing maar dan wel een niveau lager. Startend met 6 minuutjes op 9 km en 5 minuten op 10 en daarmee eindigend met een minuutje op 14 km. Een beetje overmoedig was ik ook nog want bij de 1e 3 versnellingen pluste ik een half kilometertje bij. Daarna drie rondjes fitness.

De zaterdagochtend training op de hei werd dit keer, niet geheel vrijwillig, geleid door Wendy. Petra had een fietstocht annex sponsortocht door Valkenburg en ging niet mee. Wendy moest de tijd in de gaten houden want op het programma stond dat er elke 2,5 minuut een half minuutje versneld moest worden. Wendy en ik hebben altijd orixc3xabntatieproblemen op de hei en we waren blij dat Girlie de route bepaalde en wij met 6 vrouwen achter haar aan konden lopen.
Ondanks dat Petra er niet bij was hebben we ons heel netjes aan de opdracht gehouden. Maar toen er een enorme hoosbui losbarstte tijdens de 9e versnelling zijn wel snel gaan schuilen onder een rijtje bomen. Na 10 versnellingen zijn we rustig terug gehobbeld naar de sportschool waar traditiegetrouw gebak stond te wachten.
Elke week is iemand verantwoordelijk voor het ‘bakken’ van het een of ander en dit keer was het mijn beurt. Ik maak me er altijd gemakkelijk vanaf dus ik kocht twee vlaaien waarvan je er eentje op de foto ziet. Niet zelf gebakken maar overheerlijk en een echte caloriexc3xabnbom!

Zijn er trouwens nog meer bloggers die in Tilburg gaan (hard)lopen? Of wellicht in Eindhoven in oktober? Ondanks dat het waardeloos gaat ben ik stiekem aan het denken over deelname aan de halve marathon daar. En de Zevenheuvelenloop spookt ook alweer door mijn hoofd.
Eerst maar eens woensdag afwachten, de 5 km sponsorloop voor de Lornah Kiplagat Foundation, daarna zie ik wel verder…

