Congres ‘De Digitale Bibliotheek’ / WTC – Rotterdam

Gisteren vanaf 6.30 u. op pad geweest voor het congres ‘De Digitale Bibliotheek’ georganiseerd door de NVB en Essentials. Dankzij een trein vertraging werd de reis ook nog eens met een uur verlengd zodat ik pas tegen 21.30 u. thuis was.
Was het die lange dag waard? Nee, niet echt. Ik heb weinig opzienbarends of nieuwe dingen gehoord over de digitale bibliotheek of over de bibliotheek in het algemeen. Dit is ook de reden waarom ik geen uitgebreid verslag heb geschreven. Op de mediatheekweblog van Fontys kun je wel een kort bericht vinden met hierin onder meer een overzicht van de sprekers inclusief een korte toelichting op de presentaties. Die presentaties staan overigens vanaf 12.00 u. vanmiddag online via deze link! Nog meer vind je op de blog van WoW!ter. Hij blogde gistermiddag live en zijn verslagjes lees je hier.
Op het einde van de dag was de officixc3xable presentatie van het boekje ‘De Digitale Bibliotheek’ dat onder redactie staat van Kees Westerkamp en Bart van der Meij. Een bespreking hiervan volgt wellicht later…

Verder mag ik natuurlijk niet onvermeld laten dat het wederom leuk was om een aantal bloggers ‘in real life’ te ontmoeten en dat krikte het niveau van de dag behoorlijk op. En fijn dat ik nu weet dat een theepauze in de middaguren inmiddels ‘energy break’ wordt genoemd. Inplaats van koffie en thee krijg je mierzoete energie drankjes voorgeschoteld inclusief diverse soorten candy bars. Die laatste waren dan wel weer de moeite waard :-)

