Watje in de zon, weerzien met Vico xc3xa9n de ultieme sporttop (23)

Natuurlijk zijn er genoeg zonaanbidders onder mijn lezers maar ik vond het de afgelopen week veel te warm om sportief bezig te zijn. Ik ben een watje in de zon!
Ging het vorige week tijdens de twee trainingen vrij aardig, die lijn zette zich helaas op maandag in de sportschool niet door. Op het programma stond het 6/5/4/3/2/1 programma met steeds een wandelminuutje ertussen. De eerste 6 minuten gingen in een snelheid van 10 km. per uur, de daaropvolgende 5 minuten op 11 km. per uur. Daarna was het over en uit. Mijn benen voelden als lood en deden pijn, het had geen zin om verder te lopen.
Ondertussen had ik vanuit mijn ooghoeken reeds gezien dat Vico, mijn oude trainer, die een paar maanden geleden naar de polder vertrok, ineens op zijn oude vertrouwde plek achter de bar te vinden was. Hij was op doorreis vanuit Corsica en kwam even dag zeggen. Na een paar minuten bijkletsen kon ik alsnog een volledig programma afwerken en zoals altijd betekende dat 15 snelle minuutjes. Niet zoals Petra voorstelde, van 12 tot 14.8 km maar een kilometertje lager. En dat was zwaar zat! Tijdens de fitness rondjes wilde ik mijn beentjes rust gunnen dus na een rondje vond ik het welletjes. 

Op mijn vrije (donder)dag had ik voldoende tijd om in de ochtend, de middag of de avond te gaan lopen maar door het drukkende benauwde weer kwam het er niet van.
Zaterdagochtend sleepte ik me naar de sportschool voor de 2e training van de week en omdat het flink onweerde werd besloten om niet naar de hei te gaan. We mochten wederom een rondje Schelsberg op tempo lopen zodat de afwezigen van vorige week een nieuwe kans kregen. Tjeeeeeee, wat ging het slecht, ik was 2 minuten langzamer dan de laatste keer en de tijd publiceer ik niet eens. Wederom heel veel last van mijn benen, een moe en zwaar gevoel :-(

Nog een speciaal woord van dank aan Petra. Dankzij haar bemiddeling ben ik nu in het bezit van het ultieme Champion sporttopje! Die dingen zijn hier niet te krijgen en mijn exemplaar is speciaal ingevlogen vanuit de Verenigde Staten. Ik hou me aanbevolen voor nieuwe bestellingen in de toekomst. Sowieso kijk ik met een jaloerse blik naar de collectie Sporttops van Champion. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren want in de gemiddelde sport/hardloopzaak heb je meestal maar de keuze uit 3/4 exemplaren. Misschien kan Petra een eigen handeltje beginnen? Exc3xa9n klant heeft ze al, ondergetekende ;-)

Prettige zondag allemaal! 

free music
