Blij met een minuutje en de sponsorloop voor Lornah (22)

Vanwege andere afspraken kwam ik de afgelopen week maar tot twee trainingen. In tegenstelling tot de voorgaande weken ging het wel eindelijk weer eens wat beter!
De loopbandtraining bestond uit 5 x 1 km met oplopende snelheid. Een kilometer is hiervoor verdeeld in 4 blokjes van respectievelijk 400, 300, 200 en 100 meter. De 1e en de 3e kilometer startte ik op 10 en eindigde ik op 13. Tot mijn verbazing lukte het me om 3 x op 11 te starten terwijl mijn maximale hartslag op het einde van de training niet eens extreem hoog was, 174 of iets dergelijks.

Zaterdag stond er een rondje Schelsberg op het programma. Op tempo want het was de 1e zaterdag van de maand. We waren met z’n vieren en behalve ondergetekende wilde iedereen naar de hei. Ik was lekker eigenwijs en besloot toch om dat rondje van 3.5 km op tempo te lopen. Gelukkig maar want ik deed er 16:55 minuten over en dat is een minuut sneller dan vorige maand. Mijn gemiddelde was 12:41 km per uur (mijn kilometertijden 4:45, 4:51, 4:42 en 2:22 over de laatste 500 meter) en daar was ik zeer tevreden over.

En liet ik me een aantal weken geleden nog ontvallen dat ik voorlopig geen wedstrijden meer zou lopen… Gisteren las ik in de krant dat Lornah Kiplagat woensdag 20 juni naar Brunssum komt. In samenwerking met de Parelloop wordt er in het Vijverpark een sponsorloop georganiseerd voor de Lornah Kiplagat Foundation. Zie voor meer info het bericht op de site van de Parelloop.
Ik vind het een super goed initiatief en heb de loop inmiddels in mijn agenda gezet. Tijd is niet belangrijk, het gaat puur om het goede doel!

