Doden herdenken op de 2.0 manier

Zelfs de dood krijgt WEB 2.0-achtige trekjes. Vorige week las ik een bericht over een digizerk en vandaag iets over een online community rondom de dood.
Op The Next Web conferentie van afgelopen vrijdag was namelijk de officixc3xable lancering van Respectance. Een community waarbij het draait om rouw en verdriet. Je kunt je dierbaren na hun dood op deze site eren door foto’s, video’s of herinneringen te uploaden. De website ziet er op het eerste gezicht smaakvol en respectvol uit maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Beetje luguber vind ik het eigenlijk! En wat te denken van die ‘Celebrities‘ groep met de onvermijdelijke Kurt Cobain. Nee, dit is WEB 2.0 in een vorm waar ik nog heel erg aan moet wennen…

Lees meer over deze site op Frankwatching (verslag van The Next Web), op de about page en de blog van Respectance of check via Explore wat de mogelijkheden zijn.

