Een Flickr Slideshow integreren in je blog met fllickrSLiDR

Created with Paul’s flickrSLiDR.

Zeurde ik laatst nog over het feit dat Flickr geen mooie slideshow van je foto’s aanbiedt om te integreren in je blog, zie ik daarna bij Willem ook nog eens de prachtige oplossing van Google’s Picasa. Flektor is een optie voor je Flickr foto’s maar via Lifehacker vond ik net iets veel makkelijkers. 
Via flickrSLiDR is het een kwestie van het intikken van de URL (bv. van een user, set of groep), tags toevoegen, slideshow een naam geven en de grootte (het voorbeeld is 400 x 400) van de slideshow bepalen. Daarna krijg je met een druk op de knop een code waarmee je de slideshow kunt integreren. Wil je de slide show centreren zet dan voor de code <center> en achter de code </center>

Als test heb ik een set genomen die uit niet al te veel foto’s bestaat en sorry, het is Brett Anderson geworden. Echt, puur toeval :-)

Update 22 mei, 16.40 u.: Het wordt de hoogste tijd dat Flickr met iets komt want nu krijg ik ineens de melding dat er bij mijn geen slideshows geen foto’s gevonden worden. Dit werkt dus ook niet zoals het zou moeten. Voortaan maar weer gewoon een fotootje boven een post plaatsen…

Update 1 minuut later: Nu dus weer wel, pfeh…

