Connected?

Het rapport en bijbehorende test circuleren al een tijdje op internet, ze kwamen al voorbij bij Edwin maar ook bij WoW!ter en op Bibliotheek 2.0 (ben jij al lid?). Het gaat om het PEW rapport ‘Typology of Information and Communication Technology Users‘ en de bijbehorende test heet ‘Where Do You Fit?’. In het rapport wordt beschreven welke types technologie-gebruikers er zijn en met de test kun je bepalen waar jij onder valt. Op Frankwatching is nu een mooie Nederlandse beschrijving van al die types gepubliceerd en tjee, het klopt bij mij! Ik schijn namelijk een connector te zijn en ik citeer:

"Type 2, de alles en iedereen met alles en iedereen verbindende gebruiker ziet technologie vooral als het middel om zichzelf te verbinden met enerzijds digitale content en anderzijds met andere mensen. Dit type is ook rijkelijk voorzien van devices en gebruikt deze ook veel onderweg. Type 2 bestaat voor een groot gedeelte uit vrouwen van midden 30 en ook type 2 blogt en is lid van een community. Maar in vergelijking met type 1 is deze groep net iets minder technisch georienteerd. 7% van de Amerikaanse volwassenen is een type 2."

Ik ben een vrouw van midden 30 die blogt en lid is van meerdere communities en inderdaad, van techniek moet ik weinig hebben. Amazing nietwaar?
Voor iedereen die de test nog niet heeft gedaan en nieuwsgierig is geworden, hier kun je hem vinden. Op eerdere genoemde sites ben ik een van de weinige connectors (tussen heel veel omnivoren) en ik ben zeer benieuwd of ik ‘soortgenoten’ heb. Vergeet na de test niet om een dansje te doen :-)

I’m gonna get myself connected
I ain’t gonna go blind
For the light which is reflected

