Soms heb je van die dagen…

Soms heb je van die dagen… Na 1,5 dag vrij was het vanmiddag tijd voor een zeer chaotische baliedienst. En oeps, ik vergat ook nog een afspraak met een docente. Een afspraak die notabene op mijn initiatief was gemaakt. Zoiets overkomt me (bijna) nooit en dat wil echt wel wat zeggen over deze middag. Met recht een baaldag! Veel blog inspiratie heb ik ook niet maar gelukkig is daar Phil Bradley die vandaag drie interessante berichten op zijn blog had staan.

De 1e gaat over Thagoo. Alweer een nieuwe zoekmachine? Ja, maar het speciale aan Thagoo is dat het zich richt op sociale netwerken. Je kunt dus zoeken in de favoriete links van andere internetgebruikers. Lees er meer over op de ‘what is?‘ pagina van Thagoo.
Phil’s 2e post gaat over zijn laatste column voor Ariadne magazine. Hij gaat hier dieper in op de verschillende versies van Ask. Ik heb het zelf nog niet gelezen maar Ask is zo’n zoekmachine die ik redelijk vaak gebruik naast Google dus ik ben benieuwd naar zijn bevindingen.
En dan Exalead, deze zoekmachine kwam op dit weblog al eens voorbij naar aanleiding van een cursus die ik volgde. Er is nu ook een Engelse versie xc3xa9n de mogelijkheid om te zoeken in Wikipedia. Oh ja, vergeet hun blog niet.

Jongelui, doe er je voordeel mee terwijl ik een stukje ga hardlopen!

Ps: Al gezien bij de reacties dat mijn Kruistocht in Spijkerbroek post na 5 maanden nog steeds onverminderd populair is? Ik hou ook van Jake :-)

