Training week 18

Na het griepje van vorige week was het dinsdag pittig om weer te gaan hardlopen. Rond 20.15 u. was het nog steeds vrij warm en voor de 1e keer had ik ook last van mijn ademhaling, het was overal zo droog. Ik hobbelde 30 minuten in een zeer rustig tempo en was blij toen ik thuis was. Daar heb ik voor het eerst sinds hele lange tijd genoten van een voetbalwedstrijd op tv. Ondanks dat ik voetbal een zeer leuk spelletje vind, prefereer ik een live wedstrijd in een stadion boven een avondje tv kijken. Maar Liverpool en Chelsea zorgen ervoor dat ik geboeid heb gekeken met uiteindelijk de Reds als winnaar, fijn!

Donderdagavond heb ik samen met Pascal en Marinella twee rondjes Schelsberg gelopen. In totaal 7 km waarvan 3 x een kilometer op snelheid. De 1e ging in 4:52, de 2e in 4:43 en de 3e in 4:32 min. Goed opgebouwd!
En helaas was het twee dagen geleden de 1e zaterdag van de maand. Petra heeft alweer maanden geleden het rondje Schelsberg op tempo ingevoerd op die dag. Bah! Het mag duidelijk zijn, ik ben niet in topvorm, de 3.5 km. van mij gingen in 17:58 minuten. Slakkentempo want mijn PR staat op 16:06 min :-(

De Heideloop van aanstaande zaterdag ga ik overigens definitief NIET doen! Ik twijfelde vorige week al en nu heeft Roda JC me een fantastisch excuus bezorgd. Aangezien de wedstrijd over 8 km. pas om 15.30 u. begint red ik het absoluut niet om na afloop zowel bij te kletsen met bekenden, te douchen en te eten en dan ook nog eens op tijd aanwezig te zijn in Kerkrade voor de play off wedstrijd van mijn helden (kuch) tegen FC Utrecht. En jammer dat ik het vind :-)
Over Roda JC gesproken, ik heb best zin om woensdag af te reizen naar de uitwedstrijd tegen FC Utrecht. De spelers en de club hebben besloten om een gedeelte van de busreis te betalen dus het is spotgoedkoop. Helaas heb ik slechte herinneringen aan de laatste uitwedstrijd die ik bezocht in Utrecht dus ik twijfel. De behandeling van uit supporters verdient geen schoonheidsprijs in Utrecht en voetbal kijken met een peloton ME’ers in je vak is verre van leuk. En met een drukke dinsdag op het werk voor de boeg (diverse contractbesprekingen en een workshop) xc3xa9n aansluitend het concert van Bloc Party, is het misschien niet zo heel verstandig om op woensdagmiddag naar Utrecht te reizen. Misschien komt er nog een 2e kans tegen Feyenoord of FC Groningen een weekje later. Jullie horen er nog van.

